Ikke alle kan ta helg….og grytekluter.

God morgen denne søndags morningen.

I vest skinner solen fra skyfri himmel enda en dag, det er fantastisk rett og slett.
Rett fra senga og ut på terrassen og bare nyte det.
Skal fikse litt i begge ender av kroppen….hårfarge i ene enden og fotbad i andre,
det må da være en god start på dagen.

Denne nydelige søndagen blir nok brukt veldig forskjellig rundtomkring.
Noen har bare en lat dag hjemme, andre drar nok med unger til stranda,
noen skal kanskje ut og reise og mye mye annet.
Mange bønder rundtom er i gang med slåtten og tar kanskje ikke fri i dag selv om
det er søndag. Er du bonde så er ikke navnet på dagen det viktigste, det er mange ganger
været som bestemmer.
En kan ikke si “nei nå er det helg” om en er bonde…da lever en i en fantasiverden.
Da bør en stikke fingeren i jorda og våkne opp.
De som tror det er en drøm av det gode liv å være bonde, de har nok ikke jobbet som bonde mye.
For bonden teller verken lysten, dagen eller at klokken nå er over arbeidstid ….for bonden har ikke noe 8-16
jobb og heller ikke en jobb der en ligger og soler seg når det er fint vær.

Eg har heklet litt på noen grytekluter for å ferdigstille dei.
Ene datteren min har blitt så flink til å strikke mønster og har strikken mange grytekluter
med Marius mønster, men ho kan ikke hekle så da har det vært min jobb.
Disse skal gis som gave nå i uken som kommer så en kan vel si en tidsmessig ligger bra an.
For å si det slik…det har vært verre tidspress når ho har levert slike til meg.
I fjor kom ho med et par lille julaften om ettermiddagen….
de skulle brukes som julegave til besteforeldrene….
hehe…
joda julegave ble det, flotte grytekluter i Marius mønster…med heklet kant.

Ha en fin søndag .

5 kommentarer
    1. Hei og god mandags morgen får eg sei da. VArt visst lite blogglesing i går. Dagene går fra meg hehe. Blir litt annleis dagene når T har ferie. Sjølv om vi fortsatt bare er heime
      Nydelige grytekluter. Det er stort sett slik vi gjør det eg og Monika også. BAre det at det er eg som strikker og ho som hekler. Og det er ofte at eg må hekle sjøv, siden ho enda bor langt unna.
      Nyt dagen vennen denne ser også flott ut. klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg