Mye har skjedd på 3 år.

Det er 3 år siden eg startet jobben med å lage hage her eg bor.
Det føles faktisk lengre siden og når eg ser på hvordan det ser ut i dag i forhold til 3 juni 2013
så må eg virkelig si til meg selv : du verden for en forandring.
Og en ting er i alle fall sikkert og det er at eg kan ikke ta på meg æren for dette aleine.
Eg har 3 sønner som har deltatt litt med diverse men ikke minst ene datteren har vært pådriver
og arbeidsjern i massevis.
Uten henne hadde eg ikke vært kommet så langt, for ho har virkelig lagt ned arbeidstimer
i denne hagen.

Del av hage FØR 2 juni 2013

2.juni 2013

3.juni 2013

Samme del 2.juni 2016

Når eg kjøpte huset her var det 2 planter her som tilsa at dette kunne være en hage,
resten var utmark og kratt.
Så det aller første som måtte skje var å fjerne alt det og starte på null og så bygge seg videre .
Eg har ikke brukt noen tegninger eller annet, 2 hoder litt over gjennomsnittet glad i hage
er det som har blitt brukt. Ene ideen etter den andre.

Folk kan si : nå er du jo ferdig med hagen din.
Er eg ?
Nei det er eg ikke, en blir aldri ferdig med en hage, det er vel heller ikke meningen en skal bli
FERDIG med en hage. En prøver og feiler litt, og må kanskje endre litt på noe.
En ser kanskje ikke med en gang hva som er lurt, så det blir kanskje litt oppigjen graving og flytting
av ting, men det er jo helt okei.

Dette var en liten bit av hagen min.
Ha en fin dag.
 

3 kommentarer
    1. For en deilig oase du og dine har skapt 🙂 Det er en velsignelse å være kreativ og skapende, noe jeg har lagt merke til at du er. Tenk å ha sånn rekreasjon rett utenfor stuedøren 🙂 Ha en fin helg Marianne. Klem

    2. Vigdis: Tusen takk Vigdis 🙂
      Ja både datteren og eg liker å lage ting og ser muligheter i så masse som andre ser på som skrot for eksempel. Det er veldig kjekt å lage ting med hendene synes eg og det er også en slags terapi for meg.
      Hage er det eg har brukt mest som terapi etter at eg angsten ble så gjeldene i 2005. Time etter time har blitt brukt i hagen og da klarer eg koble ut.
      Eg trenger jo også koble ut akkurat nå og da er det godt å jobbe i hagen.
      Tusen takk for innleggene fra deg Vigdis, setter pris på dei.
      Ha en flott fredag og helg du også. Klem herfra.

    3. Hei. For ei forandring. Jammen har du vore flink og med god hjelp. Det er ikkje dårlig nei. Kjempeflott har det blitt. HAr skjønt fra Connie med bloggen Fruensvilje at ein hage blir aldri ferdig. Dere burde foresten ha mye å snakke om.
      Eg digger hagen din. Ein slik kunne eg tenkt meg og, men ahr nok ikkje tolmod til å lage den tror eg. Lykke til videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg