Må lades opp litt etter litt

Enda en dag har eg gått og surret rundt uten å få til noe.
En kunne kanskje tro at når legen fikk opplyst min mor om at eg ikke orket mer,
at en måtte få til andre løsninger på hjelp til forskjellige ting,
så ville eg bare koble ut…. og bare “lande” for å bruke det ordet.
Men slik har ikke dagene siden mandag vært.

Hode er helt tomt……eller er det helt fullt ?
eg er jammen ikke sikker.
Mandagen stjal enormt med energi fra meg….
nå er eg bare skamsliten.
Hukommelsen er helt på styr, og det er nok et tegn på at eg er sliten som det ble sagt
i kommentar fra en av mine lesere.
Hode verker, alle steder verker egentlig, og eg føler meg gåen.
Tar nok mer enn en dag før eg føler at eg har energi.

Eg tenker mye på sinnet som kom da min mor ble konfrontert med situasjonen.
Vi hadde rottet oss sammen ble det sagt.
Min søster burde skjemmes….. eg trong ikke skjemmes,
for eg er visstnok berre full i faen.
Og ikke klok….dessuten frekk.

På ting eg har skrevet så kan det kanskje høres ut som min mor har kommet langt
i sin Alzheimer demens diagnose.
Men ho har ikke det egentlig, men en del ting er det stor forandring på.
Og det er der ho trenger hjelp.
Eg klarer bare ikke være den som skal gi henne den hjelpen lenger slik eg har gjort.
Ho stjeler energien fra meg, lager historier og skaper uro blant oss søsken.
Men det er ikke Alzheimer diagnosen som er grunn til desse tingene,
for hele livet har det vært slik.
Herske og splitte.

Men nå trenger eg å få påfyll av energi og eg må prøve å ha folk rundt meg som gir meg påfyll.
Folk som gir meg positivitet og glede.
Eg må lades opp.

 

5 kommentarer
    1. Av og til når noe vi har må lades så kan vi føle at det trenger veldig lang tid, det er kanskje for vi har det så travelt at det virker sånn. men tingen må ha den tiden det trenger til lading og bruker vi den før den er fulladet så går den fort tom igjen. Viktig å la den tingen få bruke den tiden det tar for å lades og at vi ikke er så utolmodige. Sånn er det med oss mennesker også. Du har lov til å bruke den tiden du trenger til lading.
      Er det et pårørendesenter i nærheten av der du bor? Noen du kan snakke med som du stoler på?
      Tillat deg å bruke den tiden du trenger til lading….
      Klem

    2. tepausen.blogg.no: Takk for kommentar fra dag. Ja ting tar tid og en må bruke den tiden det tar, sånn er det bare. Vet ikke om det er noe pårørendesenter her, men har heldigvis mennesker rundt meg eg kan diskutere litt med
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg