På tur i hagen

God morgen alle sammen.
Denne kroppen stod opp klokken 6 denne søndagen for å begynne å vaske hus…???
ja jammen er det mye rart en kan finne på tidlig en søndag morgen.

Men….en liten tur i hagen er like viktig som å vaske hus, og en tur innom drivhuset må eg også.
I dag tok eg kamera med på en liten hagevandring.


Sol og blå himmel denne søndagen her hos meg, bedre vær kan en ikke få.
I potten vokser en av mine Humleplanter, eg har mange slike planter, og er så glad i dei selv om det er bare grønne blad. For meg er Humle en følelse av Nord Norge, sikkert derfor eg har så mange…..for å få masse god følelse 🙂


Blodplomme tre har sin første vær hos meg i år.
Det ble kjøpt sent på høsten på 70 % salget og er ca 2 meter høyt.
Høyere enn det kommer det ikke til å bli her hos meg for eg kommer til å klippe det for å hode det på ca den høyden.

Eg anbefaler å kjøpe busker og trær om høsten når hagesenterne setter ned prisen med 70 %.
Eg hadde ikke hatt råd til å kjøpt dette treet til full pris som var 799,- ……men det hjelper med 559 kr i avslag
og en bare betaler 240 kr.


Til venstre her klatrer enda en Humleplante og den er allerede 1 meter høy.
Ved siden står en Syrin som jo også er et tre, dette skal heller ikke bli høyt, men holdes på ca 1,5 meter


En kvit Astilbe i forkant og en klatreplante bak.

En gul Rododendron Azalea


Klematis er en annen plante eg er veldig glad i , den på bilde her er en nydelig Klematis med haøvstore kvite blomster. Ikke så tett og flott enda, men kommer nok.


En kvit Rododendron Azalea


Det er flott når Pieris busken kommer med nye skudd


Enda en Klematis, en Alpe klematis

Ha en fin søndag.
Og til dere som har hage og mulighet for det….kos dere i hagen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg