14 kilo

Det er ingen hemmelighet at etter at eg kuttet ut røyken så kom det mange ekstra kilo
på denne kroppen.
Hele 14 kilo har klort seg fast siste året….og det er mye.
Og det vises.
Dette er vel litt flaut å skrive om tenker kanskje noen…..joda men det hjelper jo ikke
om eg ikke skriver noe om det, kiloene ramler jo ikke mer av om eg er stille.
Visst det var slik så skulle eg vært musestille eg.
Og ikke hjelper det om eg later som det ikke stemmer heller…..
for en må jo være blind om en ikke ser at det stemmer og eg har ingen blinde venner
som eg vet om.
Så kilo er kilo….akkurat som en spade er en spade.

Eg var vel veldig tydelig på det når eg skulle prøve å droppe røyken også….
at no må eg ta EN ting om gangen……
eg klarer ikke både droppe røyken og telle kalorier på en gang, det ble for mye.
Så nå nærmer det seg 1 år siden sist eg røykte og det er vel kanskje på tide å se litt på
desse kiloene da.

Men eg akter ikke på noen måte bli manisk verken med det eg spiser eller drikker.
Ikke har eg tryllestav som virker heller…. hadde eg hatt det skulle eg svinget tryllestaven
og svooosj var kiloene borte.
I tillegg vet eg at eg bruker tabletter der en av bivirkningene er vektøkning….
så her skjer ikke under på 1-2-3

Eg skal blant annet prøve å gå litt mer… og siden datteren har bilen på tur og eg har avtaler eg må nå
ja så slår vi til med å gå da…..
Og for å få litt ekstra gåing så går en ikke raskeste veien nei…..neida en tar en omvei eller to,
så i dag endte turen med 3,9 km.
Ikke noe maratonlengde….men alt teller….litt er bedre enn ingenting.

Så nå kan eg fornøyd krølle meg sammen i sofaen med en kopp varm te og en bok,
fornøyd med dagens tur.

Ha en fin ettermiddag
 

7 kommentarer
    1. Så flink du er som har sluttet å røyke og holdt deg. <3
      Ja jeg har noen kg jeg også men hvem har ikke det. Men de må av og 4 kg har jeg fått av i år. Jeg går turer med hunden og prøver å parkere bilen lengst vekke og gå frem og til bake med poser når jeg handler. Jeg prøver å snike meg til å gå litt mere men samtidig bli mer bevisst hva jeg putter i munnen. Har alltid noe sunt på lur dersomjeg blir gottesyk..... Det som fungerer best for meg er å ha et stabilt blodsukker, da får jeg ikke søtsug. Men det fungerer for meg.

    2. Så flink du er !:-D er en begynnelse bare å begynne 🙂
      Neste gang du kommer får vi gå oss en lang tur sammen med Liam 🙂 eller du kan låne han på en tur 😀

    3. tepausen.blogg.no: Så flink du er. Hvert kilo av som ikke kommer på igjen er jo en seier.
      Det virker jo som du er veldig bevisst i tingene du gjør. Vi er jo alle forskjellige men gjør vi så godt vi kan så kan en jo ikke forlange mer. Det er også viktig å kose seg innimellom.

    4. Connie: Tusen takk….jo en må jo bare gå litt mer og når Linn har stukket av med bilen så er det jo ikke annet å gjøre heller. Ja er med på tur med Liam eg 🙂
      Du må hilse gutta 🙂

    5. Tusen takk <3
      Ja det er viktig å kose seg men for meg er kostingene blitt andre ting som jeg foretrekker som kos og som er mer sunt enn usunt men alt i mengder. Det er jo det å begrense seg.
      Men du som har holdt opp å røyke så lenge er kjempeflink

    6. tepausen.blogg.no: Takk for det.
      Tar en dag om gangen og det har gått fint så langt.
      Når det gjelder å kose seg så er eg på vei inn på gulrøtter som kosemat når eg har lyst på noe godt 🙂

    7. Jeg liker godt alle slags nøtter uten salt og peanøtter med skall, da må jeg nemlig fjerne skallet og ting går litt langsommere og jeg spiser da ikke så mye som dersom de var uten skall. Så er det bær med fløte eller ulike oster og oliven….. ja og mørk sjokolade
      Så flink du er somhar instillingen en dag om gangen. Det er fornuftig å tenke slik

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg