Eg er så takknemlig

God morgen alle sammen 🙂

Eg håper akkurat du har en god morgen.
Eg satt nettopp og leste et blogginnlegg med noen kveldstanker en blogger hadde gjort seg
i går kveld, om takknemlighet. Og det er et tema eg ofte føler på.
Ho skrev i sitt innlegg at om en kunne lese det ho hadde skrevet så hadde man allerede mye
å være takknemlig for.
Eg er så enig med henne i det. For det første så må en jo være veldig takknemlig for at en kan se,
og for det andre så må en jo være takknemlig for at en er av de i verden som har fått lært å lese.
Nå tenker sikkert mange….jammen herreverden Marianne…vi kan jo ikke gå rundt å tenke på det nå…
for vi vet jo både at vi ser og at vi kan lese. Så det er vel ikke noe vi skal gå rundt å tenke på.

Neida eg tenker ikke at en skal gå rundt å tenke på det hver dag slik sett….kor heldig man er
som kan se og kan lese. Men kanskje man skal føle litt takknemlighet for det….for egentlig så er det ingen som kjenner morgendagen.

Eg sitter her og kjenner på masse eg er takknemlig for.
Ikke minst akkurat nå for at eg klarte å komme meg til NordNorge nå for det har eg jo ønsket meg lenge,
Eg er veldig takknemlig for at eg får være hos min tante Unni, og for at eg har det så godt her.
Her får kroppen min ro og hvile, her er en atmosfære som gir ro i sjelen.
Her har vi gode samtaler både om dagligdagse ting og om mye mer personlige ting og det er noe eg er velig takknemlig for.
Eg er glad for at eg valgte å reise nordover på denne årstiden for eg har aldri vært her så tidlig på året og det er dermed en helt ny opplevelse. Men det er flott her på denne tiden også, alle årstider har jo sin sjarm og slik er det også her. Og selv nå på denne tiden er tur i fjæra på leit etter noe spennende fullt mulig.

Eg er også veldig takknemlig for at min yngste datter passer hus, katter , fugler,og drivhus hjemme,
og dermed gjør det mulig for meg å være vekke lenge. Eg må nok gi henne en oppmerksomhet
som takk for hjelpen når eg kommer hjem.
Eg er takknemlig for at folk leser det eg skriver på bloggen min, det er koselig å vite at noen ønsker
å lese det. Det samme gjelder bilder eg legger ut , det er veldig koselig å få tilbakemeldinger og
reaksjoner som viser at folk har sett det eg ønsker å vise.
Eg må også si at eg er glad for at noen gleder seg til eg kommer hjem.
Ja eg har mye å være takknemlig for…og dette var bare noen få ting

Har du tenkt over hvor mye du har å være takknemlig for ?
Eller tenker du ikke over det ?

6 kommentarer
    1. Det er et viktig tema jeg tror det er lurt å tenke litt over noen ganger og jeg tror vi ikke kan tenke for mye på det heller selv om man ikke skal gå å si takk for det og sånt hele tiden. Men ta seg tid og kjenne på og bli fylt med den følelsen. Glad for at du likte blogginnlegget mitt

    2. Ja, når man virkelig tenker gjennom, er det mye, stort og smått som man kan være takknemlig for. Så fint at du har fått den tiden her oppe. Ja, ikke sant det er fint her? 😉 Håper du koser deg videre.

    3. Tone: Veldig fint her ja og eg storkoser meg slik eg alltid gjør her.
      Selv om det ikke er sommer så er det flott 🙂
      I morgen tidlig går turen til Vesterålen og til Bø 🙂
      Ha en fin kveld videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg