Ikke alle bøker trenger kjøpes…

Da har eg fått sms fra biblioteket og hentet boken eg ville låne.

Var noen luer som absolutt måtte prøves men det er jo ikke nødvendig å kjøpe en
strikkebok på grunn av 2 luer.
Og hva har man bibliotek til….jo LÅNE bøker litt.

Så nå ligger den her i sofaen boken STRIKK til liten og stor av Trine Angelsen.
Ja garn ligger her også…..stakk innom enb butikk og kjøpte nokre nøster,
da slapp eg bruke halve kvelden på å leite etter rett garn.
Lue er nå fort å strikke, så det blir vel strikket mer enn en når en først er i gang.

Det var nesten litt flaut å komme på biblioteket for det er lenge siden eg var der sist.
Og eg hadde jo ikke peiling på hvordan man gjør til på biblioteket i 2016.
For der skal man plutselig kunne gjøre alt selv, bøker som er reservert til deg står i en hylle,
nummeret er nummeret som var på sms’en eg fikk.
Og resten gjør en jo selv også, registrerer og låner , alt på egenhånd.

Så egentlig, vanligvis, så skal en ikke ha kontakt med mennesker som jobber der.
Sånn er det blitt nå ja, nett som alle andre steder så blir alt automatisert.

Og når de hat fått helt orden på alt det nye de holder på å få orden på no
så skal biblioteket sin ytterste avdeling være åpen fra 07.00 – 22.00.
Snart døgnåpent der også 🙂

Ha en fin kveld….med eller uten bok !

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg