Manglende julemodus ?

Vi skriver 22.desember i dag, adventstjerna lyser opp i vinduet og juletrelysene lyser fra juletreet og skaper et koselig lys.
Juledekorasjoner pynter opp i stua,
men julefølelsen….
hvor er den?

Må virkelig si at eg aner ikke hvor den er
og aner heller ikke hvorfor den mangler.

Er det fordi desember måned har blitt brukt til så mye annet
enn juleforberedelser ?
Er det fordi regnet og vinden ute minner sterkt
om en ruskeværsdag i oktober ?
Eller er det fordi ikke noe om jul har blitt planlagt i år?

Kanskje det har noe med at i den store sammenhengen
så er ikke julefeiringen så viktig for meg akkurat nå.
Det er ikke den som tar opp tankene.
Min søster spurde i går :
“Er ikke du sånt julemenneske egentlig du da?”
Jo, eg var det engang i alle fall.
Men ting er i stadig endring….
mennesker endres også…
sånn er det bare.

Min ene sønn sa :
“Det er jo bare en dag.”
Egentlig er eg jo uenig i det utsagnet…..
som det julemennesket eg var.
Men akkurat nå…
kan det kjennes slik ut.
Det er jo bare en dag……
julaften er jo bare en dag.

Eneste eg vet helt sikkert….
det er …
at det er “noe” som gjør at det føles slik
akkurat nå.
Men hva dette “noe” er….
nei si det,
det vet eg ikke.

Men uansett så ønsker eg alle en fin og koselig julefeiring.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg