Ny oppdatering.

Dagen i går ble tung synes, selv om det var mange timer vi ikke var med min mor.
Men det var noe med det som møtte meg når vi kom tilbake som sa meg at det var ikke okei.

Etter å ha fått middag hos min mors venninne ble det så bestemt av vi skulle en tur innom Rema 1000, og da ville min mor være med.
I løpet av det korte butikkbesøket trur eg ho ramlet ut flere ganger,
blant annet med at ho trudde ho var på Rema 1000 hjemme.
Eg kan ikke forstå at ho hadde noen som helst glede av butikkrunden, samtidig så var det på en måte veldig greit for da fikk ho bli med på noe ho også.
Der er det min samvittigheten min som kommer inn
og sier at det er jo trist for din mor at ho ikke fikk være med på Bilka.
Men samvittigheten min vet ikke hvordan det er,
den bare snakker til meg den, for å gi meg dårlig samvittighet.

Når vi kom tilbake til min mors venninne skulle vi bare hente inneskoene til min mor,
så eg henter de og var på vei ut i bilen igjen da eg ble ropt tilbake.
Tingene til min mor var her sa gutten på 12 år.
Ting???
Ho hadde jo ingen ting med seg hit….
kun håndveske og innesko.
Jo gutten hadde funnet flere ting som var min mors og eg gikk inn.
På stuebordet låg tannkosten og tannkremen hennes,
en stor boks Panodil
og en boks omega 3 tabletter.
Eg ble helt matt !

Bilder av min bestemor kom flygende inn i hode,
de bildene handler om å legge fra seg ting her og der, gjemme ting osv.
Der og da holdt eg på å begynne å grine….

Tilbake der vi bor her i Danmark ble det mye spørsmål om hvor tingene hennes var,
kofferten og ting,
ho skulle jo lagt to ting ho hadde kjøpt i kofferten.
Og eg forklarer, gjentatte ganger ,
at kofferten står på loftet….vi ordner det når vi skal legge oss.
Eg følger henne til rommet på loftet,
finner frem nattskjorten …..
..prater litt med henne mens ho gjør seg klar til å legge seg.
Ho er bare forvirret sier ho…og sint fordi ho ikke kan huske noe mer enn 2 min.

Eg prøver så godt eg kan å si at ho  har jo en sykdom, og det kan ho ikke hjelpe for….
og ho kan ikke gjøre noe med det heller.
Vi sier godt natt og eg går ned…min mor skal ta på seg nattskjorten.

Eg låg merke til en ting i løpet av natten men orket ikke kommentere det.
Min mor tok aldri på seg noen nattskjorte….
ho låg med tynn genser og tykk genser i natt.

For oss avsluttet lørdagskvelden med at det tikket inn en melding
på min brors mobil.
Turen vår hjem er kansellert…
grunnet været.
Værfast i Danmark ?

7 kommentarer
    1. Nydelige bilder av trær. jeg synes at du skal si noe når samvittigheten snakker til deg. Si til den at det ikke ernoe du skal ha dårlig samvittighet for. Du er veldig snill og omtenksom ovenfor moren din, det er det du er. Når samvittigheten kommer og pirker, så si til den, at du er snill og omtenksom ovenfor moren din. For det er du det er ikke lett å være deg. det forstårjeg så veldig godt. Du er en god datter, bare husk å si det når samvittigheten din priker. Uff, nei så leit men bra alikevel. for hvordan tror du turen med båten ville vært i dette været? Ha en flott dag.

    2. Håper det er litt kos på turen også..innimellom tøffe ting :)) Den samvittigheten er ikke så grei alltid…men man må ta vare på seg selv også :)) Flotte bilder <3

    3. annebe: Takk for kommentaren. 🙂 Ja det er viktig å ta vare på seg selv litt, er nok ikke så god på det . Men ja det har vært koselig også , det har det. En må rett og slett bare klare å koble ut.

    4. tepausen.blogg.no: Takk for kommentaren. Ja den samvittigheten er jo ikke alltid på sin plass.
      Prøver å gjøre så godt eg kan og mer til, enda min mor og eg har ikke hatt det beste forhold. Men det må jo legges til side tenker eg..
      Vi kom oss fint til Norge med båten et halvt døgn etter det som var planlagt så det gikk greitt. Eg er redd på sjøen så kunne jo ikke reist i stygt vær uansett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg