Voksne folks valg

Eg las en overskrift nettopp og klarer faktisk ikke la være
å skrive et innlegg om akkurat den saken.
Innlegget hadde overskriften :

“Er det foreldrenes skyld at adventskalendere til barna tar av?”

Det første eg tenkte var….
du verden for et spørsmål.
Skulle en påstå at det var ungenes skyld kanskje ?
At ungene forlanger sånn og sånn i adventskalenderen?

Eg snakker kun for meg selv og mitt hode
og sier da :
Klart det er foreldrenes skyld.
Vi kan ikke skylde på ungene og si :
“ungene sier sånn og sånn…
andre barn får slik og slik”

Det er foreldrene som er den voksne,
det er foreldrene som vet hvor mye penger som finnes på  kontoen…
og hva de pengene skal rekke til.

Så leser eg videre i artikkelen :
“En fersk undersøkelse viser at nordmenn bruker svimlende 1,1 milliarder på årets adventskalender.
I snitt vil det si 270 kroner.”

1,1 milliarder på adventskalender…..
det er jo rett og slett helt vilt.

Eg tenker på 2 ting når eg leser dette.
Det ene er hvor mye penger mange har…..
Det andre er at enkelte kjøper seg ihjel enda de ikke har mulighet.

1,1 milliarder….bare på ADVENTSKALENDERE.
Voksne folks valg.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg