Unnskyld for at eg ikke såg…….

Etter å ha vært ute og spist mat sammen med de som har vinger…..
og tatt mange bilder….
som eg så går hjem og ser på ,
så oppdager eg noe via bildene som eg ikke la merke til da vi spiste sammen.

3 duer våget å være på benken sammen med meg….
og spiste av handa mi.
Eg pratet med de…..tok bilder av de…..og såg på de.
Allikevel så la eg ikke merke til noe eg burde ha sett….
den ene duen hadde et handikap.

Nå vet eg det…
for nå har eg studert bildene,
men nå er det for sent å kunne gi den duen litt ekstra oppmerksomhet.
Kanskje sliter den duen mer enn de andre for å skaffe seg føde ?….eg vet ikke.
Men eg kvapp til når eg såg bildene
og tenkte…dette burde eg ha sett der og da.
Men det ble borte i gleden av å dele et måltid med disse fine fuglene.

Slik er det vel kanskje i hverdagen også,
ting vi burde ha lagt merke til blir borte i det store.
Vi ser bare overfladisk på gruppen med mennesker
og legger kanskje ikke merke til den som kanskje hadde trengt litt ekstra oppmerksomhet den dagen.
Fordi vi ikke såg nøye nok etter
rett og slett.

Eg såg heller ikke nøye nok etter i dag 🙁
Og selv om det handlet om en due, så ble eg trist da eg såg bildene,
og så gjorde det noe med tankene mine.

Det startet med en due…..til slutt var vi 8-10 duer, 3 kråker, en måse og meg…..litt av en gjeng 😉
Vi hadde oss et godt måltid 🙂

Denne karen er litt pønkertype….. går med litt sånn stæsj på begge beina 😉

7 kommentarer
    1. Flotte bilder. Det var sikkert ikke en god følelse å oppdage den ene duen uten fot. Dersom den får særbehandling så lærer den seg ikke å overleve. Tror du handlet rett. På bildet ser den like godt ut som de andre. Jeg tror den har det bra:-) Ha en fin dag videre og ikke vær lei deg. Den ser ut til å ha det bra, klem.

    2. tepausen.blogg.no: Ja skulle ikke forundre meg 🙂 Eg ble i alle fall veldig overrasket da eg såg bildene. Men har vært borti slikt med undulater eg har hatt, må jo være en slags lammelse på et vis, som gjør at foten ikke fungerer slik den skal. For visst du ser nøye etter så er foten der, men den fungerer ikke

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg