Startvansker

Sitter med en kopp te og prøver å komme i gang med dagen.
Te har nok ikke samme effekt som kaffi når det gjelder å våkne opp, tredje koppen nå men fortsatt litt startvansker.
Tenker mye på alle de menneskene som ble rammet av nattens terror, på de omkomne, de skadde, de overlevende og sikkert skrekkslagne, og ikke minst alle familiene som nå har misten noen av sine.
Utrulig store ringvirkninger for utrulig mange mennesker.
Og så blodig urettferdig!

Eg har mange ganger prøvd å forstått hva som fører folk til slike handlinger.
Bildene fra USA 9.11.2001 sitter som spikret på netthinnen….
og eg husker eg tenkte ….det er ikke mulig….det går ikke an.
 Såg bildene gang etter gang mens eg prøvde å forstå.
 Det var mulig, det skjedde.
Eg trur det var første gang eg tenkte at eg fatter ikke hva som får noen til å gjøre slike handlinger.
Siden har det vært mange slike handlinger,
store….og mindre.
Terrorhandlinger.
Og eg , eg har gitt opp å forstå, for eg forstår det fortsatt ikke
og kommer aldri til å forstå.

Men eg må prøve å legge tankene til side og komme i gang med dagen.
Ting må gjøres, selv om de kan virke som ubetydelige ting i verdenssammenhengen,
så er det ting som er i min hverdag her og nå.

Det er skikkelig ruskevær ute
men men…ut må en.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg