Fredag 13.11.2015

Datoen i overskriften min vil nok stå i historiebøker i fremtiden , om terrorangrep, og eg ble plutselig temmelig lammet.
Eg har hatt en fredelig og rolig fredagskveld, annerledes enn vanlig, for eg har sotte og pratet med noen. Følt fred og ingen fare, helt rolig….helt til samtalen eg var i sluttet og nyhetene tok over.

Overskrifter popper opp på skjermen :

“Minst 60 drept i Paris”
“Paris under angrep”
“Pågående gisselsituasjon i Paris – Veldig spesielt”
” Minst 60 drept i flere skyte episoder og eksplosjoner”
” Unntakstilstand i Paris”

Det første eg tenker er : hva er det de viser på tv?
                                         er det reprise  ?
                                        Kortid skjedde dette ?

Et øyeblikk skjønner eg ingenting…..
så går det opp for meg…
Neiiiiiiiiiiiiiiii…….NEI !  NEI !  NEI ! tenker eg.

Men jo…………
det skjer ………..

2 selvmordsangrep,
1 bombeangrep,
100 tatt som gisler
i Paris i kveld.

Vi lever i en syk og temmelig gal verden,
og den blir ikke bedre det eg kan se.
Der finnes så mange terrorgrupper rundt i verden
som hele tiden jobber for å gjøre verden utrygg.

Dette virker å være en av de verste terrorangrepene i Frankrike,
grensene ut fra Frankrike er stengt,
minst 7 steder er angrepet.

Det er helt forferdelig.
Grusomt.

Eg blir helt skjelven.
Eg må slå av alt….
prøve å stenge verden ute,
selv om det høres dumt ut.

Må prøve å finne roen,
prøve å slappe av,
finne varme.
Sove.

3 kommentarer
    1. Det er helt forferdelig det som har skjedd. Men jeg velger å tro på det gode i mennesket uansett. Holde fast på at det aller, aller fleste av oss er mennesker full av nestekjærlighet. Men terror er grusomt når det skjer. en trist dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg