Oppladning ble til utladning.

I dag skulle eg slappe av…..og lade opp til i morgen.

Men det gikk overhode ikke etter planen.
Allerede 8.30 var eg på telefonen med legesenteret og klarte få meg en akutt time hos fastlegen min heldigvis. Og etter en lengre telefonsamtale med min søster så var det å komme seg på beina og gjøre seg klar for legetime.
Mange ganger når en skal til lege så føler man kanskje at plagene ikke er så store som da eg kjente de som verst, men ingen fare her nei, her stod det sikkert skrevet i panna på meg.
Minuttene på venterommet blir i slike tilfeller som lange uker, vi er bare 3 på venterommet, godt det ikke er så mange for da føles det så tett.
Vannet skvulper i plastglasset enda eg tar meg veldig sammen

Så er det min tur, og eg slipper si så mye, det er tydelig hva som feiler meg.
Huff sier legen, dette går ikke, vi må finne noe som hjelper deg bedre.
Egentlig kan ho gjøre akkurat som hun vil bare angsten roer seg, eg vil bare ha fred.
Trykket i brystet er tungt,
det er tungt å puste.
Eg “hiver” etter pusten innimellom, for å få nok luft.

Ho måler blodtrykket – noe høyt, som forventet sier ho.
Ho tar pulsen – den var høy, du vil ikke vite hva den er sier ho.
Ho lytter på hjertet og merker godt kor klam eg er av svette.

Eg blir sendt ut på et annet rom for EKG,
Og tilbake hos legen får eg beskjed om at EKG var som forventet helt fin

Vi snakker litt om de siste dagene, og ho ringer opp noen som er veldig flink innen angst og medisinering ved angst. Der avtaler ho at vedkommende må ta kontakt med henne for diskutering av hva en skal gjøre videre.
Ho sier at det er ikke slik eg skal ha det, men hva gjør vi nå ?
Ho sier at ho er ikke redd for at det er noe med hjerte mitt.
Ho ber meg gå hjem og prøve å slappe av så skal ho ringe meg så fort ho har fått snakket med personen ho ønsker snakke med.

Ny blodtrykksmåling – blodtrykk gått noe ned.
Ny pulsmåling – pulsen har også gått en del ned.

Heime får eg i meg litt mat og legger meg rett ned.

Snakk om å være sliten, skamsliten rett og slett.
Plutselig er det kveld.
Ojsann….kor ble det av oppladingen ??

10 kommentarer

Siste innlegg