Vil du ikke så skal du……

I fjor høst hadde eg en selger på døren,

en selger som fortalte meg at eg måtte gjøre sånn og sånn i forhold til internett i huset og det var viktig at eg gjorde det da, for nå kom det vanlige nettet eg hadde vært vant til, med internett boks, snart til å forsvinne.

Det var fiber eg måtte ha. Nei eg trenger det ikke, den oransje fiberkabelen låg utenfor husveggen når eg kjøpte huset for 6 år siden og eg ser ikke poenget med å få den inn i hus og bruke 1000vis av kroner på det. Kan jo ikke være sånn at eg tvinges til å installere fiber for å ha nett svarte eg, joda sånn ble det og til slutt klarte mannen og overtale meg så eg gjorde en avtale med han og signerte på det.

Når det er sagt så fordrar eg ikke selgere som kommer på døren eller ringer på telefonen og på null komma null skal en ta stilling til ting. Veldig liten tid til å tenke og veldig liten tid til å vurdere alternativer.

Så mannen forlot området ,sikkert fornøyd med seg selv, og da fikk eg tid til å rekne og å tenke. Noe som resulterte i en telefon tilbake til vedkommende 2 dager etter, der eg brukte angrefristen eg hadde og kansellerte bestillingen.

Og livet gikk videre, uten tanke på hverken mannen, utfasing av gjeldene system eller anger på avbestilling…..

Helt til gårsdagen.

Kom hjem til et hus uten internett tilgang, sjekket boksen…den var død. Da ble det å ringe Telenor for å få fatt i ny boks…Nei det gikk ikke, de leverte ikke ut slike lenger. 😳  Utenfor huset står der en stor grå boks, der låg døren til boksen på marken og regn og vind hadde fri tilgang. Eg bad vedkommende hos Telenor sjekke om internett tilgangen var okei inntil huset. Nei det var den ikke, det må være noe galt i boksen og vi sender ikke lenger ut reperatør 😳

Det skal fases ut på den måten at etter hvert som det oppstår feiler, eller lynnedslagslik som her er tilfelle, så skal boksene ikke fikses.

Hvorpå man på den måten tvinger brukere til enten fiber eller mobilt bredbånd.

Og det er ikke bare eg som rammes. Dette handler jo også om mange eldre som ikke har fiber, og ikke mobil.. …men telefon slik de har vært vant til i mange tiår.  Kanskje de ikke klarer lære seg med mobil engang….. Da blir det takk og farvel etter hvert som slike bokser blir skader og feil på.

Vi lever i et fritt land…..

Men vil du ikke så skal du !

1 kommentar
    1. Du er heldig du som har fiber som alternativ, her er valget enten satelittinternet eller mobilt. Jeg har så dårlig mobilsignal, at mobilt nett ikke er noe alternativ heller. Jeg ble lettere forbannet på Telenor og sa opp alt som hadde med de å gjøre. Så nå her jeg to tallerkener på veggen og mobil hos sponz. Men hverdagen var jo enklere når det var en leverandør til alt og det fungerte helt greit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg