Ut på tur med eget toalett ?

God kveld alle 🙂

De siste ukene har eg lest mye om bobilfolk som ikke har fått kommet seg på tur fordi campingplasser har holdt stengt og også at en ikke skulle forlate kommunene for å reise på turer.
Og det har vært både tristhet og irritasjon fra veldig reisetrengte bobilfolk.
Men neida langtfra alle….
veldig veldig mange tok påskeferien i bobilen hjemme i sitt eget tun
og all ære til de som evnet å nyte dagene slik,
tommel opp.

Og så kom også tiden der bobilparkeringer og campingplasser kunne lette litt på forbudet
og si at okei….
nå kan fastboende med vogner og også bobiler få lov til å komme.
Men de må bruke sitt eget toalett,
sin egen dusj og sin egen vask ….
for på grunn av smittevern så må sanitærannlegg holdes stengt !!

Og hva skjer da ?
Jo kommentarer om at det er jo ingen vits i at campingplassene åpner når en ikke får bruke sanitæranlegg,
får dusje og gå på toalettet til campingen.
?????
Nå har eg bare brukt eldre bobiler men de har toalett og eg regner det som rimelig sikkert
at nyere bobiler har den tingen også.
Kan en ikke bruke sitt eget toalett ?
Er det for vanskelig og ekkelt å bære ut sin egen dritt?
Av og til kan en virkelig begynne å lure.

Og eg må bare beklage men eg blir helt satt ut rett og slett.
Eg har til og med lest at det er helt sikkert ikke noe problem med å ha sanitæranlegg åpne
om bare eierne av stedet vasker skikkelig godt.
???
Så eierne av campingplassene skal jobbe enda hardere med vasking og desinfisering av sanitæranlegg
slik at en slipper å bruke sitt eget toalett ?
Selv om hver enkelt bobil har toalett ?
Fordi bobileierne evt. skal slippe sjenerende lukt
eller jobben med å tømme sitt eget toalett ????
Hvor egoistisk går det egentlig an å bli ??
Det er rett og slett utrulig synes eg.

Eg las en overskrift på et blogginnlegg før eg startet å skrive her,
der stor det :
Visst pokker skal foreldrene sende ungene på skolen…..
og min første tanke var :
Visst pokker skal alle sanitæranlegg på campingplasser være stengt !
Og i lang tid fremover tenker eg.
Selvfølgelig.
Eg lurer på hva som hadde skjedd om noen ble smittet på en tur på en campingplass ?
Hadde vedkommende tatt skylden på seg selv ?
Siden vedkommende ikke gadd bruke sitt eget toalett i bilen,
fordi det kanskje var mer praktisk å bruke campingen sitt toalett og campingen sin dusj.
Nei eg tror ikke det,
det hadde blitt et ramaskrik og oppslag i aviser
om at vedkommende hadde blitt smittet på en campingplass….
trodde en var trygg for smitte …
deres feil…..
osv.

Mange ser ikke annet enn seg selv…
og det er fryktelig trist.
Og ikke minst skremmende…
når vi er midt i en krise.

Ha en fin kveld videre,
og til deg på bobiltur….
bruk ditt eget sanitæranlegg.
Det er derfor det er der!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg