Tiden forsvinner….

God kveld til alle sammen.

Da har denne kroppen skiftet stue og kommet hjem til seg selv.
Strikketøyet ligger klart ved siden av meg her, men har eg strikket?
Nei….
ikke en maske.

Tiden har blitt brukt til helt andre ting.

Eg har en sønn som har bursdag i dag og det ble til at album ble åpnet, fra langt tilbake,
ja faktisk forrige århundre 😉 😉
Men neida sønnen er ikke såååå gammel da, det er bare århundreskiftet som fortsatt er ganske nært. 😛
Så det ble bladd i album for å finne bilde eg kunne bruke til gratulasjonen eg skulle legge ut på facebook.
Og når man sitter slik og blar i album så kommer det jo frem mange andre bilder også, bilder fra en tid som var og som en aldri får tilbake.
En svunnen tid sies det, og slik er det.

Det hadde vært så godt å kjent myke lubne barne armer fra ungene sine igjen, en ser på bilder og en kan kjenne situasjoner og se det for seg som om det var i dag.
En tid som er over.

Heldigvis klemmer eg på ungene mine nå også, så ofte eg får lov til det,
og det gjør godt.
Selv om det nå er voksne armer med muskler og sener en kjenner rundt seg,
så er gleden av å få holde rundt veldig god.
En gang ens barn….alltid ens barn !

Tankene går videre etterhvert som eg ser på bildene av mine 5 barn,
nå voksne alle sammen.
Og selv om tiden også har gjort meg eldre og eg kjenner at den småbarnsperioden er over … så kan eg også kjenne at det hadde vært fantastisk å fått oppleve dager med mine små igjen.
Det er dager, måneder og år som en aldri får tilbake,
og det kan kjennes trist.

Men ikke bare har min ene sønn bursdag i dag…..
også tvillingbrødre av mine søsken har bursdag i dag.
Nå ble det sikkert litt innviklet, for visst vi da skal inn på ting nøye så ble det halvsøsken av halvsøsken og da er kaoset komplett.
Etter at eg ble voksen har eg aldri likt det ordet  “halv”.
En er ikke hel….en er halv…
og halv av halv blir jo nesten ingenting eller  ???
Er en liksom ikke mer enn en flis da eller?
Og visst det var slik tidligere når eg var yngre….hva er det da i dag når
det skiftes partnere/familier mange ganger ?

Disse tvillingbrødrene har altså også bursdag i dag
og eg har sendt gratulasjoner til de tidligere år
og også i dag.
Den ene sendte eg en bursdags helsing til på facebook….
den andre har eg sendt en hilsen til i tankene…
til himmelen.
For han fikk dessverre ikke være sammen med oss her på denne dagen
så eg fikk ikke sendt melding til han på mobilen hans
slik eg gjorde sist år.

En verden i stadig endring,
ens små barn har blitt store barn
og noen er ikke lenger tilgjengelige for bursdags helsinger i skriftlig form.
Men er der i tankene for som med minner etter ens små barn
er der også minner etter han.

Ønsker alle en fin ny uke 🙂

2 kommentarer
    1. Jeg har heller aldri likt det ordet “halvsøsken”.
      Jeg husker tantejenta mi var overlykkelig. Hun skulle i en alder av 11 år endelig bli storesøster. Så var det en eller annen dum voksen som hadde sagt at hun jo bare fikk et “halvsøsken”. Jeg fortalte henne at selvsagt ble hun storesøster. Selvsagt ville hun få en hel bror eller søster. Jeg hadde aldri hørt om at noen fødte halve barn,
      Hun så den, hun var jo 11.
      Voksne kan være så dumme

      1. Tusen takk for kommentaren 🙂
        Ja slikt kan virkelig være sårende når voksne kommer med slike “kloke” ord
        Ønsker deg en fin uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg