Sådde litt i går


Det å kunne stå opp og ta seg en tur ut i hagen med det samme, kikke litt på blomster, plukke av litt vissent……det er bare herlig rett og slett.
Det gir meg en ro å gå der og kikke og se nye blomster sprette ut og bare nyte synet.

Men det er jo endel jobb også selvfølgelig,de som ikke vil ha noe jobb utenfor huset bør jo absolutt ikke lage seg til med en hage.
Men hagearbeid det er for meg terapi og godt for kropp og sjel.

I går hadde eg mobilen med meg rundt i hagen og tok litt bilder etter at eg sa meg ferdig med gårsdagens hagearbeid og disse bildene vil eg gjerne dele.


En annen ting eg fikk gjort i går er å så frø, frø til stauder sår eg gjerne på denne tiden og planter plantene ut til høsten og går alt etter planen så blomster de neste sommer.

Drivhuset var tomt nå siden eg har plantet ut alle blomster og ikke har grønnsaker der, så nå er det god plass for nye planter.
Det eg sådde i går var dette:

 

Blå valmuesøster
Hvit valmue
Svart/lilla valmue
Akeleie
Rød solhatt
Busknellik
Fransk kongslys
Rosmarin

Så er det bare å krysse fingrene for god spireevne og fine små planter som skal ut i hagen til høsten.

Har allerede vært på min første hagevandring i min hage og nå skal eg ta meg tid til en hagevandring på facebooksiden Hageglade på Facebook 🙂
https://www.facebook.com/groups/hageglade/

Ønsker alle en fin torsdag 🙂

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg