Så masse fint å se


God kveld i natten.

Lørdagskvelden har gått og natten har det også gått en god del av, er temmelig mye julestemning her etter å ha brukt hele kvelden til å sett 3 julefilmer !!
På rekke og rad !
Da har vel eg fått min dose for helgen vil eg tro.

Satt og såg på litt bilder på mobilen nå og da dukket det opp bilder fra Hageland Florø som eg tok tidlig i uken som snart er over.

 


Det er så utrulig mye flott å se på forskjellige Hageland butikker, det er som om en kommer inn i en eventyrverden.

 

 


Det å komme inn et slikt sted der de har hatt materiell til å skape en hel verden av julemagi, trær, kuler i alle variasjoner, nisser, alver, hvit snø, og ikke mist et hav av julelys, det er bare et fantastisk syn.

 

 

 

 


Så skal en få en eventyrlig julestemning så behøver man kanskje bare dra til nærmeste Hageland, selvfølgelig alt etter hva de har gjort ut av dekoreringen.

 

 

 

Nå har jo eg i tidligere blogginnlegg fra tidligere desembermåneder følt at Hageland på Stord har vært den store vinneren når det gjelder dekorering og fantastisk julemagi…..
i år har eg ikke vært på den butikken enda, men håper virkelig eg får besøkt den før jul. Eg tror nok det står øverst på listen min over førjulsønsker.

 


Samtidig så er det ikke lett for butikkene å overgå fantastiske utstillinger fra tidligere år.
Men kanskje de klarer det, det blir som med alt annet her i verden, ingen syn på ting er like.
Noen liker og noen liker ikke.
Slik vil det alltid være.
Kanskje det er viktig for oss mennesker å ikke forvente så mye, men ha et åpent sinn, uten de store forventningene, og heller glede oss over å bli gledelig overrasket.
Visst vi bare forventer mer og mer, flottere og flottere, så vil det kanskje til slutt bli umulig å klare å glede oss.
Sånn sett så kan nullstilling av både forventninger og ønsker være lurt.
Det er ikke lett å skulle leve opp til alle forventninger og alle ønsker, visst de bare øker og større og større så blir det jo håpløst for de eller den som skal innfri forventningene og ønskene.
Og alle som forventer blir mer og mer kravstore.
Noe å tenke over kanskje ?

Ønsker alle en fin 2.søndag i advent

2 kommentarer
    1. Hei, koselig å lese bloggen din. Er glad i både hjerter og engler, så navnet interesserte meg. Fine bilder med mye fin julepynt.
      Takk, ønsker deg også en riktig fin 2.søndag i advent.
      Elisabeth

      1. Tusen takk for koselig kommentar fra deg.
        Var nok det at eg også er glad i både hjerter som gav meg ideen til navnet 🙂
        Ha en fortsatt fin uke 🙂
        God klem fra Marianne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg