Pinner som gløder er gøy

God kveld alle sammen.

 

Da har eg hatt en runde med damping og sydd i knapper her og der på ting eg har strikket siden rett før jul.
Rett skal være rett, de 2 kjolene startet eg på i november engang og brukte som tvstrikk til eg kom opp under armene/ eller til mønster,
men så måtte eg legge de tilside så eg ble ferdig med julegavene og derfor ble den ene kjole ferdig i romjulen og den andre nå over nyttår.

 

Men gleden over å kunne lage litt hva eg ville uten å tenke på julen gjorde til at pinnene gikk rasende fort
og når eg nå ser hvor mye eg har klart å strikke så er eg meget fornøyd.
Rett skal være rett,
det har vært endel sport på tv og da har det blitt strikket masse mens eg har fulgt med på sporten.
Skisport er gøy…….på tv !  😉
Det er så behagelig å sitte å høre på kommentatorer og kose seg med strikketøy på samme tid.

Så litt om det som har blitt strikket :

 

Denne kjolen var i norsk Ukeblad nr 24 i 2018 og var en av to kjoler i det bladet, og stod som Yndig Sommerkjole.
Eg har strikket den i babyull.

Cortina kjole, som var  bladet Yarnmade nr 4 i 2019.
Den er strikket i størrelse 1 år  og eg har brukt garnet Gullungen.
Litt uheldig med at eg brukte gul nede på mønsterbord og reknet med det ville vise litt mer etter hvert som eg kom oppover på kjolen,
det gjorde det ikke, og valgte da å ta hvit på mønsteret oppe.

Vurderte og rekke opp men nei det ble ikke til,
så viktig er det jo ikke.
Vurderte også å sette hvit blonde over det gule nede på kjolen og på ermene, men ble til slutt at det ble beholdt slik.

Mønster på disse sokkene og de to under er fra boken eg fikk til jul som heter Gøyale Babysokker.
Alle tre parene er strikket i babyull.

 

 

Taninkyse fra Rillerundt, mønster fra Ravelry.
Strikket i Gullungen garn.

Lue og hals fra Klompelompe.
Strikket i Gullungen garn. 

Pøbelshorts fra Rillerundt, mønster fra Ravelry.
Strikket i Gullungen garn.

Kroner strikket i Merino Extra Fine.

Pelle- Kanin seleshorts.
Mønster fra Ravelry.
Strikket i Pure Merino.

Nytt strikk er på pinnene 🙂
Ha en fin tirsdagkveld alle sammen.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg