På bobilhjul i nydelig vær

Hei alle sammen.
Her kommer en samlig bilder fra solrike dager.
Vi er i slutten av september og været var KNALLFLOTT sist helg, helt utrulig flott rett og slett, herlige morninger med sol og nydelige solnedganger om kvelden.

Det er så supert med slike dager og det gjør godt for hele kroppen.
Har hatt en liten rundtur med bobilen på veier eg aldri tidligere har vært, noen steder har eg hørt om, andre har eg aldri hørt om. Det er så kjekt å se nye steder og det finnes så mange flotte steder, spesielt i flott vær.

 

 

Skjoldastraumen

 

Åmsosen

Vikedal

 

 

Sauda

 

Sauda

 

 

 

Orresanden

 

 

Sokn i solnedgang

 

Hvor var det flottest ?
Jo eg kunne jo sagt Orresanden strand men nei eg gjør ikke det selv om den er høyt på listen.

Fine strender finnes det mange av både i dette landet og andre land.

Eg velger meg heller Mosterøy i Rennesøy kommune.
En kommune bestående 8 øyer  + endel ubebodde øyer ,og eg har vært på og sett meg litt om på Sokn, Bru, Åmøy og Mosterøy. Og av de øyene falt eg nok litt for Mosterøy.

Eg har aldri tidligere sett meg rundt på desse stedene, for meg har det vært en vei rett og slett, en vei fra Stavanger og til Bergen.
En suser fra Stavangersiden og ned i en undersjøisk tunnel, kommer opp på Sokn, krysser på 2 minutt øya og ser dermed ikke hverken Bru eller Åmøy.
Videre over ei bro og en er på Mosterøy….kjører hovedveien eg rett inn i en ny undersjøisk tunnel og kommer opp igjen på Rennesøy.
Men Mosterøy er ikke den vei biten, langt ifra, en har ikke sett mer enn et snev av øya.

 

 

 

 

 

 

Svinget av og tok en tur til Utstein kloster…..kjempefint rett og slett, og til og med veien dit….flott sted.

 

Etter å ha kikket rundt ved klosteret en stund tok vi turen til Fjøløy og Fjøløy fyr.
Også et nydelig sted der man får vind i håret og mange tanker om en svunnen tid for familier som bodde på fyret og jobbet der.

 

 

 

 

 

Men det ble kun desse to stedene og veiene dit eg fikk oppdage av Mosterøy på denne turen, der kunne eg nok har tilbringet flere dager med å se meg rundt og finne ut mer av hvordan det ser ut.

Nyt været alle sammen og til dere som ikke er hjemme men på tur….se dere rundt, opplev nye steder og nyt oppdagelsene.

 

Ha en riktig fin torsdag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg