Om å gjøre å henge med…..

Hei alle sammen

Eg tenker alltid at en uke starter med mandag, og slutter med søndag.
Denne ukens 5 første dager har rett og slett vært 5 dager med så mange hendelser at det er såvidt eg henger med, hadde gjort seg med noen pausedager innimellom, men pausedager er det ikke alltid plass til.

Startet rolig med mandag og bobiltur fra Loen til Florø.
Brukte god tid på turen, var jo på tur liksom og hadde allerede i Olden et langt stopp for å nyte synet av 2 cruiseskip som besøkte Olden denne dagen.
Det vrimlet av mennesker mildt sagt, neida turistsesongen var ikke over for de som har trodd det.

Plutselig dukket det opp en hel flokk mennesker i sjøkanten.

Det ble mange stopp på veien, men når en kjører alene er det jo ingen som plages av at en stopper her og der, eg hadde det jo ikke travelt så hvorfor ikke nyte dagen og turen.

Bilde under er fra Innvik

Deretter ble det stopp på vei opp mot Utvikfjellet…med bilde av Utvik

Bilde av litt av Byrkjelo

Kjørte mot Reed på vei ned fra Utvikfjellet, ny vei er morro selv om den ikke har topp standard.

Så gikk turen til Sandane, og videre mot Hyen.
Det er ikke akkurat motorvei, mye svinger men ikke hver dag en kjører den veien.
Nærmer meg Hyen på bildet under

Flott utsikt ut fjorden.

Så var eg fremme i Hyen og der tok eg et litt lengre stopp.
Været var fint og eg fant Columbusparken og måtte jo ta noen bilder selvfølgelig

Så var det verste veistykke igjen, fra Hyen til Storebru før en dag kommer ut igjen på riksvei 5 mot Florø.
Var visst ikke bare biler som var ute på tur langs veien denne dagen heller, sist traff eg sauer men denne gangen var det ei ku som kom ruslende. Hadde vel lyst på spasertur i finværet.

og litt mere natur

Et lite stopp på Nesholmen, her har noen av mine barn vært på leir for mange år siden.

Når en står ved vannet på Nesholmen ser en over til bygden Eimhjellen.

Siste bildet på den turen ble tatt litt før Storebru.

Vel fremme tenkte eg at nå skal det bli kjekt med noen rolige dager, slappe av, besøke noen venner og bruke tid med barn og barnebarn.
Men den tanken satt ikke lenge i hode for allerede samme kvelden ble hele kvelden brukt til oppdeling av en stor hjort ene sønnen hadde skutt.
Mange kilo og mange timers jobb, selv om eg ikke var den som delte opp hjorten så var det ting å gjøre og det ble sen kveld før alt var gjort.

 

Tirsdag var vel en okei dag med endel som skulle gjøres og la også litt planer for å gjøre ting ferdig onsdag men så kom onsdagen med telefon fra yngste sønn på vei til sykehus med hyperallergi anfall og brystsmerter og det ble full fart avgårde.

 


Greit å ha huset med seg da og kunne sove på en parkering til dagen etter og så få sønnen med seg når han ble utskrevet igjen torsdag ettermiddag.

 

Et besøk til eldste datteren ble skviset inn torsdag kveld og i dag har det gått i ett med det som skulle gjøres tidlig i uka.


Besøk til venner har det ikke blitt tid til noen dager,
og nå er spørsmålet når en skal kjøre hjemover med ekstremregnet som er meldt og som vi har sett endel til i dag også.

Siste sjekk på web kamera over fjellet viser bar veibane og snø på kantene . 😮😳

Ha ei så fin helg som mulig 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg