Ny fin helg langs veien

Hei alle sammen.

 

Da er en ny helg over og det ble koselig helg i flott høstvær.

Aldri brukt så land tid fra Stord og heim,men sånn kan det gå når en tar store omveier.

 

Tok først ferje fra Jektevik til Hodnanes og kjørte mot Uggdal og Våge. Svingte av før Uggdal og tok en tur til Reksteren men der var ikke mye å se. Men en ting lærte eg og det er at kirka på Reksteren ikke er en kvit kirke,den er oransje.

 

Tilbake ved hovedveien fortsatte eg forbi Uggdal,til Våge og til Baldersheim.

 

Der fant eg meg et sted å stå,litt grått og regn men våknet opp til flott vær lørdag.

 

Var nedom på kaien i Sævareid en tur der nærbutikken ligger, deretter til Kilen der eg kom inn på riksvei 48.

 

 

 

Kjørte forbi Haandtverksgaarden men der var det jo stengt så sent på høsten. 

 

Tok meg et stopp i Holdhus og var å kikket på den gamle kirken der. Gammel og slitt men fortsatt i bruk som gravplass såg eg etter å ha sett på noen nyere gravsteiner.

 

 

 

 

Neste stopp ble Eikelandsosen og der var eg innom bruktbutikken en tur og så senteret før eg parkerte på bobilparkering med panorama sjøutsikt.

 

Flott plass å stå og det ble en koselig ettermiddag og kveld sammen med en koselig gjeng bobilfolk og mye lått og løye. 😊 Været var nydelig og veldig kjekt selskap. 

 

Søndagen kom og ble også en fin dag, prating, makrellstimen kokte på fjorden og jammen fikk vi besøk av en hel svanefamilie også 

 

 

 

 

Resten av turen gikk til Tysse, Samnanger for så og svinge av mot Osøyro siden eg skulle hente 2 fugler i Bergen sentrum …..og så heim.

 

Flott vær + kjekt selskap = Flott helg.

 

Ønsker alle ei fin ny uke 😊

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg