Mens været var roligest

God kveld alle sammen.

Sittende i Flora kommune ved midnatt i går kveld og begynne å vurdere når i løpet av helgen er det best å kjøre ca 20 mil, forbi flere steder eg har opplevd jord og steinras, vei som oversvømmes av vann….tja det ble litt kikking på yr og storm.
Etter litt kikking på Statens vegvesen sine web kamera kunne eg se det var kvitt over fjellet på min side av Sognefjorden, men veibanen var bar.

Begge stedene hadde tiden fra 06 -12 som tiden for minst nedbør og minst vind.
Så i halv 2 tiden i natt bestemte eg meg, eg setter alarmen på 06 og så kjører eg med en gang eg våkner.
Strømkabelen ble koblet fra og rullet opp på trommelen og plassert på plassen sin,
alt skulle være klart.
Ville jo ikke risikere å glemme at eg var tilkoblet bare etter noen timers søvn og så starte opp og kjøre, det skulle virkelig tatt seg ut.

Alarmen ringte 06.00 og eg kastet på meg klærne, innom badet 2 sek og startet opp bilen 06.06.
Noe regn i starten men det gikk fint og når eg så kom opp forbi Førde var det lettere vær og helt greit turvær.

Ingen tvil om at det har vært mye nedbør siste dagene, fossene og elvene var store og i Vadheim måtte eg stoppe for å ta et bilde.
Er man turist så er man turist. 😉

 

40 minutts venting på ferja over Sognefjorden ble det også, var jo så tidlig oppe at ferjene hadde ikke startet med avganger hver halvtime når eg kom på kaien.
Men da ble det tid for litt mat og drikke , akkurat i frokosttid egentlig.

Vel over med ferja gikk den siste timen med kjøring fort og fint og når andre mennesker tenker å at de skal ut på lørdagshandel parkerte eg hjemme og kunne sette meg ned og slappe av.

 

 

Senere på dagen var eg glad eg hadde tatt valget med å kjøre så tidlig for da regnet det elefanter og blåste i vinkel, men hva gjør det når det er varmt og godt innendørs.

Ønsker alle en fin søndag uansett vær 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg