Mens en venter på bedre form

God kveld alle som leser

Det har vært en dag med nydelig vær her hos meg,
så herlig med slike dager.
Håper det er mange som har fått nyte godvær i dag 🙂

Vært ute og heklet endel i dag,
og selv om det klør i fingrene etter å jobbe med tyngre ting i hagen,
så har eg faktisk klart å ta det rolig i en stol
nesten hele tiden.
Det er faktisk nesten en jobb i seg selv det når det gjelder meg,
for eg er ikke god på å sitte i ro når eg ser ting som kan gjøres.

Så…. eg må iallefall ha noe i hendene
noe å gjøre på.
Klarer ikke bare sitte å se ut i luften
uten å gjøre noe som helst.

Da ble det et teppe som skulle ferdigstilles da,
det var jo en grei ting å jobbe med.
Men det eg ønsker å vise i dette innlegget
det er et teppe eg gjorde ferdig for snart 3 uker siden.

 

Det første bildet her er faktisk tatt i juni 2018, så da sier det seg selv at det har tatt sin tid

Det er lenge lenge siden eg startet sammenheklingen av alle de små bitene,
men det har blitt lagt til side gang etter gang…
uten å bli ferdigstilt.


Bilde over ble tatt i juni 2019

Men nååå…endelig
kan eg si det er ferdig.
Og eg ble veldig fornøyd med teppet,
og ser ikke bort ifra at det blir flere slike tepper.

 

 

 

 

En ypperlig måte å bruke opp små rester med garn.

Ønsker alle en fin kveld 🙂

4 kommentarer
    1. Hei! Dette teppet du har heklet, det var utrolig flott 😍 er det mulig å spørre om du kan dele mønsteret på det?

    2. Hei.

      Tusen takk for det.
      Teppet heter Primulateppe fra Arne og Carlos.
      Det er vel egentlig ikke lov å dele oppskrift men om du googler primulateppe får du opp flere sider, og om du da går inn på der det står Dagens oppskrift : Primulapledd så tror eg du skal komme inn på mønsteret.

      Eg har endret litt i forhold til mønsteret ved at eg har heklet omgang 1 -3 som det står, deretter har eg heklet alle i samme farge (grå har eg brukt) på omgang 4 hvor eg samtidig heklet alle sammen.
      Derfor ser mitt teppe litt annerledes ut enn orginalen.

      Håper svaret mitt hjelper deg, visst ikke gi en lyd igjen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg