Men sokker det trenger alle

Selv om man kan strikke mye en trenger
både til jenter og gutter,
så er det en ting alle trenger, uansett kjønn,
og det er sokker.

Det som er kjekt med sokker er at det er perfekt reisestrikk og perfekt tvstrikk.
Første delen går jo helt av seg selv og kan lages kort,
mellomlang
eller litt lengre
og bare man får hælen felt av i ordnede former og plukket opp masker til foten så går resten så fint så.

Eg legger ofte opp til starten av et par sokker når eg skal ut og reise,
enten med båt eller buss,
eller kanskje i passasjersetet.
Og da er det bare å strikke runde på runde og plutselig så har en bråt til begge sokkene.

Det er kjekt å strikke sokker fordi det er alltid noen som har bruk for det,
liten og stor.
Eg har aldri lært meg å lappe strikkede sokker
så når de er slitt hull i så blir det nye par istedenfor.
Eg fikk vel også litt avsmak på “stoppede sokker” som det het fordi de ble jo så tykke noen steder og tynne noen steder
og eg må si eg overhode ikke likte å gå med slike sokker.
Det har vel hendt at eg har brukt bråtet om igjen men det er ikke noe eg synes er så kjekt fordi det blir sånn forskjell på gammel del og ny del.

Påskesokker kan også være kjekt å strikke 😉

 

Ellers så liker eg å strikke sokker i mange farger.
De to kommentarene eg har fått fra mine sønner på akkurat det og som sitter ganske fast i hode mitt ..
er når mellomste sønnen sa :
“At du orker å lage de så fine, det er jo bare sokker”
og eldste sønn som helst vil ha de enkle sa :
“Kan du ikke bare strikke tykke labber sånn som bestemor gjør,
ensfarget ?”
Så smaken er som baken den…..

Her er mine favorittsokker i denne samlingen,
flotte sokker med mønster på hele sokken.
Tv strikk nei!!!
Reisestrikk nei!!!
Flotte…..ja det synes eg !!!

Ha en fin kveld og ei fortsatt fin uke !!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg