Klarte det i år…..

Nå er det rolige dager på strikke og heklefronten, ingen hast med noe og i år klarte eg få i havn alle julegavene eg hadde tenkt å lage.
18 av årets 24 julegaver er hjemmelaget og det er eg veldig fornøyd med.

Eg startet i januar og det er eg veldig glad for at eg gjorde for ellers hadde eg nok ikke klart å få ferdige alle 18 gavene.
Det er nemlig slik at eg er nødt til å hekle/strikke noe annet enn gaver også innimellom og det har eg fått gjort, det kan være alt fra kjøkkenkluter til større ting, men ting eg spontant får lyst til å lage.
For meg er det viktig å beholde spontaniteten i det å være kreativ i tillegg til gaver man lager til bursdager og jul,
for visst alt skal bli en “tvang” da minker lysten til å skape noe med hendene.

Julegavene er en god blanding, helt fra en kjøkkenklut til pledd og det sier seg jo selv at kjøkkenkluten er fort å få ferdig, pledd tar desto lengre tid. Og eg har brukt tiden, helt fra året startet og frem til desember.

Nå er det litt ” gjøre det en har lyst til ” tid.
Men allerede er ideer til neste års bursdag gaver og også julegaver kommet i hode, men slik er det jo hele tiden, mens en holder på med en ting ligger en kanskje flere prosjekt lengre fremme i tankene.

I dag har eg bare koset meg med å hekle 6 glassunderlag til eget bruk mens tankene har levd sitt eget liv om gaver til konfirmasjoner, bursdager og også jul et år frem i tid.
Det er bare å starte….så en slipper stress og det å ikke klare bli ferdig.
og kanskje…..kanskje eg kan klare alle 24 gavene neste gang ?

Kan dessverre ikke legge ut bilder av julegavene nå …må nok vente til etter julaften 😉


Ha en fin fredagskveld alle sammen !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg