Kjoledille?

Eg trur eg har fått en ny type “dille”….nemlig kjoledille.

Hos mine 5 barn var det 15 år med guttefødsler før det plutselig kom en jente.
Og eg har strikket, gensere og trøyer…til gutter.
Har til og med hatt strikketørke….så sterk at eg kvittet meg med alt garn eg hadde, for strikking, nei det ble det ikke mer av.
Men så kom stikkelysten tilbake for flere år siden og pinnene har fått kjørt seg masse,
eg har strikket mye, til store jenter og små gutter.

Men så kom det jente, både på min side og kjæresten sin side….2 stykker …samme året.
Og eg fikk muligheten til å strikke og hekle i rosa, det var jammen rart.
Og der er så masse flotte kjoler en kan strikke og hekle,
sitter og blar i mønster både i bøker, hefter og på nett….
der er så masse flotte kjoler å lage at en kan bli helt svimmel.
Hendene jobber ikke like fort som blikket finner nye kjoler, det er helt sikkert.

Der er så mye flott !!

Laget en kjole tidligere i år som eg gjerne viser frem.
Hadde eg bare husket hvor eg fant oppskriften så skulle eg ha laget flere av denne.
Halve kjolen heklet og selve skjørtet strikket.
Synes den er så flott !

Så er det noen som kan si meg hvor eg fant mønsteret til denne så takker og bukker eg, for eg ville gjerne laget flere.
Hadde den lagret på mobilen før eg laget den og når den var ferdig slettet eg dessverre oppskriften.
Angrer og vil gjerne finne den igjen i havet av kjoler som finnes.

 

 

 


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg