Kan da ikke være sliten ?

God søndagskveld alle sammen

Helgen er snart over og for min del har det vært en innehelg.
Selv om eg jo har vært utom døren både fredag, lørdag og i dag så har det bare vært ut til bilen og så inn igjen fra bilen, ikke en eneste tur ute har eg tatt i løpet av helgen. Og så kan en jo spørre seg hvorfor, men eg kan ikke gi annet svar enn “har ikke blitt” eller “har ikke orket. ”
Eller kanskje eg burde si “prioritering” for det er vel kanskje like rett.

Prioriteringen har blitt luer og strikkegenser, pinner som klirret og nøster som brukes.
Litt klesvask, rydding og tur med støvsuger + litt tv og litt besøk av søsteren både fredag og lørdag da har en vel hele helgen inni den pakken.
Burde eg isteden prioritert å gått en tur ute hver av disse dagene i helgen ?
Ja helt sikkert for kanskje det hadde gitt meg mer energi…eller kanskje ikke, det vet man jo ikke når man ikke har gjort det da men en tur ut er i de fleste tilfeller godt for kropp og sjel.

Men selv om eg fysisk ikke har gjort mye i løpet av helgen så er kroppen temmelig sliten.
Da kan kanskje noen heve øyenbrynene og riste på hode og tenke…..hallo ???  sliten????  en blir jo ikke sliten av å for det meste sitte i ro en hel helg og kun klirre med noen strikkepinner ??

Det blir jo for dumt.
Jo takk, det er mye her i verden som blir for dumt skal eg si deg, veldig mye, det trasige er bare det at det som er dumt det teller med det også.
Og selv om eg ikke har vært mye fysisk aktiv så skal eg love en ting…..kroppen har jobbet.
Den har ikke hatt fri, kjennes overhode ikke slik ut nei, den jobber gjerne på høygir når eg sitter som stillest.
Og kanskje eg bruker like mye energi på å holde kroppen “samlet” som andre bruker på å springe halvmaraton, kanskje blir eg like sliten som løperen.
Nå har eg aldri sprunget halvmaraton selv  så eg skal ikke påstå noe som eg ikke er sikker på,
men eg vet iallefall at eg kan gå 1 mil  på en god dag og ikke være halvparten så sliten når kvelden kommer som eg kan være når kroppen jobber på høygir en dag.

Men det er jo ikke noe å klage over, alle har sitt og sine ting og selv de som ikke har det men tror de seiler avsted dag etter dag de kan også plutselig treffe et undervannsskjær de ikke var klar over kom.
Ingen er lovet å seile på blikkstille hav, en skal møte ting på veien som en ikke var forberedt på og som det av og til er opp til oss selv hvordan vi vil håndtere.
Det som betyr mest er vel hvordan en velger å håndtere de tingene vi får……og der er det jo flere valg.
Eg er veldig glad for at eg ikke er en pessimistisk person for da hadde eg nok slitt mye mye mer enn nødvendig og mye mer enn eg gjør.
Eg er vel litt sånn født optimist eg, trur og håper at en kan få til det meste, nekter å gi meg før det motsatte er bevist. En må prøve før en kan si “nei det der går ikke”
Troen på at en kan få til det meste med litt jobbing og litt stå på vilje det hjelper.

Hjelper det når en føler en bruker opp all energi en har bare ved å ha ei rolig helg ?
Ja …hvorfor ikke…..blir sikkert bedre i morgen.
Og det er mange som har det mye verre.
Eg kan ikke hjelpe alle de som har det mye verre, men eg kan hjelpe meg selv med å si til meg selv…..
“Blir sikkert bedre i morgen”

Ha en fin søndagskveld alle sammen 🙂

4 kommentarer
      1. Tusen takk for kommentaren.
        Ja virker som eg er inne i en trøtt og sliten periode, håper det går over snart.
        Og så håper eg du får sove en del så du slipper å gå med den dødstrøtte følelsen, er jo så mye som sliter på tankene dine. Ønsker deg en fin ettermiddag og kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg