Jaggu sa eg enkelt….

Av og til lurer eg på hvem som har funne ut at alt skal “forenkles” slik at det tvert om blir vanskeligere?
Sånne smarte løsninger blir funnet opp samtidig som system hele tiden skal gjøres mer og mer enkelt liksom…men det store spørsmålet er om det ikke rett og slett blir mer innviklet.

I januar 2017 fikk eg høre at nå skulle det komme nye honnørkort som var mye bedre enn de som var brukt tidligere. 
Jo men det var da positivt.
Og i mitt hode tenkte eg sikkert at det kom jo til å bli tilsendt fra Nav.
Men siden den gang har eg nå gitt opp den tanken og mitt honnørkort var så slitt nå at en knapt kunne se hvilket navn som stod der.

Og når til og med en buss sjåfør sa “nå må du visst få det nytt kort” så tenkte eg at nå fikk eg kaste meg rundt og få skaffet et nytt.
En liten tur på Nav var nå fort gjort.

Joda, tråkket opp trappene og inn på Nav og samtidig som eg går inn døren kaster eg et blikk på åpningstidene….stenger kl 12….jaja godt eg ikke gikk bomtur da for det var enda 15 min til stengetid.
Vel inne fikk eg lagt frem mitt ærend og ble da fortalt at da måtte eg logge meg inn på Nav sine sider, søke på Honnørkort og der ville eg finne et telefonnummer som eg måtte ringe visst eg ville ha nytt kort-
Eg kunne også sende en beskjed til Nav men det ble ikke anbefalt for det tok endel lengre tid da.

Okei, takk for hjelpen og ned trappene igjen og hjem og logge inn på Nav.
Tenkte det var flott at eg bare hadde 5 min. kjøretid for å komme meg på nav og ikke 1 time
så det gikk jo bare 30 min fra eg gikk ut døra heime til eg var tilbake i heimen.

Telefonnummeret ja, jo der var det , og så stod det at eg måtte trykke 4 når alternativene ble sagt.
Men det var ikke bare en trykking nei, trykk det for det og det for det andre og trykk inn fødselsnummer og bekreft og tjooghei.
Dette gikk jo fortsatt flott dette.
“Vi har for tiden stor trafikk….vennligst vent”
Ikke noe unormalt å høre den beskjeden når en ringer et sted akkurat, så eg var i god tro fortsatt,
neste gang det ble opplyst at eg stod i kø kom der en stemme etterpå også…..

“Estimert ventetid er 20 min”
HVA…..20 min ?????

Jammen har eg nå ringt å stått i kø tidligere, men den der tok kaka….20 min?

Men eg hadde jo selskap i de 20 minuttene 😉
for der var jo nedtelling…..
18,17,15,14….osv
Jaggu godt eg har god tid.

Når eg da var kommet ned til 2 min så ble røret plutselig løftet av i andre enden,
nesten så eg skvatt til.
Så var det 1 minutts samtale + 1 ukes venting på kortet
og vipps så var det gjort.

Ja alt er så enkelt nå for tiden 😉

Ha en flott fredag alle sammen og ikke ring Nav om du ikke har god tid 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg