Hverdagen er annerledes

God kveld alle sammen

Det er fredag, solen har vært nydelig i dag men nyhetene…de er ikke nydelige.
Vi og da mener eg alle i landet, er inne i noe vanskelig,
noe som vi ikke er vant til,
noe helt annerledes.
Vi fikk store restriksjoner fra statsministeren og flere i går og det føltes som eg var inne i en uvirkelig situasjon,
en dårlig film.
Men dette er ikke noen film,
i så tillfelle må en si det er en høyst virkelig film.

Vi skal alle sloss mot Corona viruset er målet,
sloss for at det skal ramme færrest mulig,
at vi skal slippe å miste noen vi kjenner eller noen vi er glade i.

Eg håper bare at vi klarer det.
Eg håper IKKE at folk gir blaffen og lever det gode liv og dermed setter mange i fare.
Når eg leser forskjellige ting på facebook så kan det virke som om mange tror dette er bare tull, de gir blaffen,
sier ingen skal fortelle de om det kan reise på tur.
Ingen skal fortelle de at de ikke kan gå på fest,
og slett ingen skal fortelle noen at de ikke skal reise på hytta og ta dette som en ferie.
Eg tror nok enkelte skrive ting for å få diskusjon,
for å provosere,
men det er jo ikke så kjekt.

Ingen synes jo dette er noe moro,
det at andre skal fortelle oss hva vi bør gjøre og ikke gjøre,
men det er jo heller ikke sagt på gøy.
Det er temmelig virkelig.
Om det er kjedelig…hva så ?
Det er nok mange mange som har fått planene sine endret,
utrulig mange hadde nok planer både for helgen vi har gått inn i og også videre.
Trasig at planer må endres,
absolutt….
men hva er viktigst egentlig ?
Å prøve å roe ned en eksplosjon eller å ha det moro og så kanskje bli smittet av noe en helst bør unngå,
iallefall de med lavt immunforsvar ?

Det å ikke ha noen anelse om hva en kan forårsake for mange mennesker….
det er vanskelig.
Vi har mange noen rundt oss som kanskje ikke har like sterkt immunforsvar som en selv har.
Eg selv har slitt veldig siste døgnet med tanker om hva eg skulle gjøre.
Klærne var klar
kort var klar
gave var klar
og ikke minst eg selv var klar.
Klar til å få noen fine dager sammen med mine,
klar til å få prate med alle,
klar til dåp og dåpsfest.

Sånn ble det ikke.

Og ja, det er trasig at det ikke ble slik,
men en ting vet eg….
og det er at det hadde ikke gjort noe godt
om eg var med på å påføre noen noe smitte
kanskje noen som helst ikke burde bli syk…
ved å reise kollektivt i timesvis.
Og eg har heller ikke behov for selv å bli syk av Corona viruset.

Kanskje eg ender opp med å bli syk selv allikevel,
det vet ingen.
Men en får gjøre så godt en kan for å unngå det slik ting er nå.

 

Ønsker alle en fin fredagskveld !

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg