Hentesett til barnebarn


Eg har siste halvåret strikket litt på et hentesett til nytt barnebarn og
det var lurt eg startet tidlig, for det var ikke tv strikk, det måtte følges med på så og si hver eneste omgang.
Strikket det i 0-3 mnd i babyull.
Trudde settet kom til å bli veldig lite men der tok eg feil.

 

Det er nå sjelden eg får problemer med mønsteret på et strikketøy, men hva som skjedde på denne trøyen er eg veldig usikker på.
Eg har iallefall ikke tellet så mye masker om og om igjen på noe strikk eg har laget.
Rett maskeantall både på forstykker,
ermer og bakstykke men nei….fikk det ikke til å gå opp med mønsteret.

Hadde det med til ei venninne som er veldig flink men neida,
mitt hode var tomt og hennes hode fikk det heller ikke til å stemme.

 

 

Så etter uker med å ikke få til starten på mønsteret oppe på jakken tok eg det med meg til en annen venninne som har strikket hele sitt liv,
og vi talte og talte på masker men neida,
alt var jo rett men det stemte jo ikke. 

Reknet og reknet men neida.
Men ho gav seg ikke og vi bygget om på mønsteret,
det ble litt annerledes enn på orginalmønsteret,
men det virket og eg kom ut riktig med maskene !!!!

Takk og atter takk til deg Aase,
uten din hjelp hadde eg fortsatt talt på masker eg,
for hos meg hadde det gått helt i stå og de små grå som skal virke hadde stoppet helt opp  🙂
Så tusen takk og all ære til deg Aase for at den trøyen ble ferdig !!

 

 

 

Så ferdig ble det og overlevert til en meget fornøyd datter på tirsdag
og onsdag kunne det nye barnebarnet reise hjem med flett nytt hentesett,
som ikke var for lite nei,
ho kan ha det ei stund heldigvis.

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg