Helg i drivhuset

God kveld alle sammen.

Ei stund siden sist innlegg nå, ikke fordi eg ikke har noe å skrive om og ikke fordi det ikke har skjedd noe, men rett og slett ikke prioritert det.

Helgen som var ble det brukt flere timer hver dag i drivhuset, lenge siden eg har brukt så mye tid der og det var godt for kropp og sjel.
Det er koselig å jobbe i drivhuset, se hvor det spirer og gror, rydde litt og bare slappe av litt.
Eg vet det er folk som ikke skjønner hva som er så kjekt med det, men det å finne ro og glede i å så frø, dyrke frem små planter som etterhvert vokser seg store….
det er noe fredelig over det
og det kommer også innunder det å være med på å skape noe.

Pelargonia fra i fjor

 

I år har eg sådd litt mer frø enn eg har gjort de siste årene, så blir det spennende å se om eg klarer holde liv i plantene til de blir store og kan plantes ut.
Når eg er mye hjemmefra er det ikke så lett, spesielt senere på våren når varmen har kommet og plantene trenger mye vann.
Planen er å lage til vanningssystem, det skulle egentlig vært ferdig nå på denne tiden, men det har ikke blitt enda. Så får se hvilken utfordring eg får når varmen kommer.
Kanskje eg må til med litt midlertidige løsninger.

 

 

Har så langt sådd Malva, Blodbeger, Cosmos og Million Bells.
Alle har spiret og er priklet om og så er det bare å håpe på god vekst fremover.
Ser ikke så flotte ut akkurat nå men håper på vekst.

 

Fjerde året for denne Campanulaen.

 

Pasjonsblomsten er i god vekst igjen

 


Også alle Fuksiaene er komme godt i gang.
På tide å knipe toppene for å få fyldige planter og også sette stiklinger så eg får flere planter,
toppene på denne ble knepet av og satt i 2 nye potter med jord.

 


En av mange hengeampler med Fuksia

 


2 stauder som ble kjøpt sent på høsten og som ikke kom i jorden, de overvintret i drivhuset og venter på å bli satt ut til våren.
Alt i alt masse spennende som skjer fremover i drivhuset 🙂

Kikk gjerne innom Facebookgruppen Hageglade på Facebook,
der er masse glede å finne for en som er glad i planter og hage
https://www.facebook.com/groups/hageglade/

Ha en fin kveld alle sammen !


 

2 kommentarer
    1. du må ha varme i drivhuset ditt du skjønner eg :=) har drivhus jeg også,men ikke varme i detså der er det for kaldt til å sette frø,men har kjøpt noen stemorsplanter som tåler temperaturen der inne :=) men inne på bade mitt,ja der er det vår,med både paprika og tomatplanter,som må vente en god stund før dei får flytte ut i mitt drivhus

      1. Ja eg har hatt varme så drivhuset har holdt 5-8 grader i hele vinter. Dette fordi eg oppbevarer Fuksia og andre planter som ikke tåler frost der. 🙂
        Frø eg har sådd sår eg inne i kjøkkenvinduet og flytter de ut etter spiring 🙂
        Lykke til med alle småplantene dine !!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg