Forskjell i følelser på samme dato

God kveld alle ….

Lørdagskveld denne kvelden og til og med skuddårskveld.
Neste gang det er lørdagskveld på skuddårsdagen er i 2048 har eg hørt….er jo en stund til det da. Men eg tror ikke alle tenker over slike ting, er jo bare en vanlig lørdagskveld for mange, men egentlig…..så er det ikke det i forhold til skuddåret.
Men men folk får gjøre som de vil, tenke som de tenker og bry seg om det de vil bry seg om.

 

Det er uansett lørdag, helg og eg håper mange koser seg ekstra fordi det er helg og bruker tid på hverandre.
Eg har brukt dagen på å strikke ferdig en barnekjole, feste tråder og gjort alt ferdig.
Så har eg tatt frem ei lånt symaskin og fått montert et glidelås i en Marius jakke til eldste sønnen min, sydd noen sømmer på en annen Marius jakke som skal monteres de nærmeste dagene håper eg.
Kvelden er stille og eg kjenner på ønsket om å dele den med noen og kose seg, men eg er jo ikke tryllekunstner så  slik blir det nok ikke.

 

I dag fikk eg en sms med påminnelse om timen på Haukeland som er 03.03.20
Som om eg hadde glemt det liksom…..nei hode og kroppen har hatt nedtelling hele tiden så om eg aldri hadde fått påminning så hadde eg ikke glemt det.
Man når meldingen kom og eg såg på tallene…..så virket de veldig kjente på en måte og med ganske fort skjønte eg hvorfor.

 

For 30 år siden…..03.03.1990
Den datoen er dåpsdatoen for tre av mine fem barn.
En liten gutt på 2,5 måned, ei jente som nærmet seg 7 år, og ei jente som nærmet seg 10 år ble døpt i Nordal kirke på den datoen….03.03.90

 

30 år etter, tirsdag i uken som kommer , er timen på Haukeland sykehus der det skal snakkes om svulsten som nå bor i hypofysen min.

Store forskjeller på samme datoer, ene en dag for feiring og den andre en dag som er skremmende.
Rart å tenke på.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg