Får jo ikke lest bloggene….

God kveld i stua

Eg kjenner en som pleier si….”hvorfor endre på noe som fungerer”
Har mange ganger ledd av den kommentaren og sagt det er kjekt med litt forandringer og kjekt å prøve nye ting.
Men nå har eg skutt meg selv i kneet med den kommentaren.
For det gjelder ikke for alle ting nei.

Omlegging av blogg til WordPress f.eks……der gjelder det absolutt IKKE !!!!
Etter noen uker nå så får eg jo det meste til å fungere,
men en ting er rett og slett trasig.
Hvordan finne bloggene eg FULGTE ?

Det er ikke gjort med et tastetrykk nei.
For når eg fulgte de bloggerne så hadde eg de på egen side over fulgte blogger og da brukte eg jo null energi på å huske hva bloggene het f.eks. eg gikk bare inn på siden og trykket på bloggen…og vipps var eg der….
ferdig arbeid !
Men slik er det ikke nå nei.

Eg måtte jo til slutt spørre support på blogg.no hvordan eg kunne finne bloggene eg fulgte og hvor eg kunne se hvem som fulgte min blogg.
Svaret eg fikk tilbake var jo enkelt :

“Vi har dessverre sluttet med muligheten til at bloggere kan følge hverandre i det nye blogg systemet”

Neimen så artig da 😛 ……og om de gikk ut og skrev noe om at det skulle skje på forhånd …det vet eg ikke, eg fikk iallefall ikke det med meg.
Resultatet i dag er at eg ikke husker hvilke blogger eg leste jevnlig og heller ikke husker navnet på de som skrev de bloggene.
Lite artig rett og slett.

Hadde det vært at eg fulgte Sofie Elise sin blogg så hadde det vært null problemer av flere grunner.
Nr 1. Eg husker navnet hennes.
Nr 2. Ho ligger jo blant de som ligger på toppen på lista og da ser eg jo navnet der også.
Men hva med de som lå på plass 600 ? eller 950 ? det var kanskje en av de eg fulgte med på.

Eg kan jo lete blant innlegg, trykke meg mer og mer nedover siden og håpe på at det skal dukke opp et innlegg fra en av de bloggene eg fulgte, har faktisk prøvd det og ene gangen fant eg en av bloggene eg tidligere fulgte og las mange innlegg fra.
Men det er jo som å tippe lotto……oddsen er liten….
Å tippe Lotto koster jo penger så da er eg litt heldigere her da, det er jo gratis å lete….heldigvis.

Bildene i dag er tatt fra en tur til Ulriken for noen år siden 🙂

Ha en fin kveld alle sammen

8 kommentarer
    1. Detta synes jeg også er litt synd på det nye systemet. Får ikke fulgt blogger, får ikke tilbakemelding på kommentarer osv. Men men vi får håpe de gjør om litt.

      Lag deg en fin kveld.

      1. Takk for kommentar, godt å høre andre også synes dette er litt dumt.Får vil ikke tilbakemelding på kommentarer heller….så du får ikke lest dette ?? Krysser fingrene og håper det blir endring i akkurat dette 🙂
        Han en fin søndagskveld 🙂

    2. Helt enig at det var ganske så kjedelig. Men jeg husker bloggnavnet på mange av de jeg fulgte, fordi jeg hadde kjent dem lenge. Så nå er jeg inne på Bloglovin, og har lett opp mange av dem der inne, og lagt dem til på en liste der på et vis. Man får en FEED der inne. Det er bare ikke på blogg.no , men der i stedet. Men da må man huske navnene da.

      1. Tusen takk for kommentaren. Kanskje eg må sjekke Bloglovin ?
        Men da kommer jo det eg ikke kan….det å flytte bloggen min dit …..
        Ha en fin søndagskveld 🙂

    3. Fint å høre din mening om dette. Jeg er fortsatt på gammel-plattformen og vet ikke hvordan dere har det med det nye. Nå fikk jeg vite litt. Skremmer meg ikke 😉 Jeg har nemlig søkt om å bli flyttet over til dere. Får se hva som skjer, for er 1000 stk som har søkt. Hvis søknad blir avvist blir vi borte 9.april. Må evnt starte på annen plattform selv. Riktig som Frodith sier at vi kan se hverandre på Bloglovin. Det er min eneste mulighet til å bli sett. Jeg ser dere på forsida av blogg.no. Lykke til videre!

    4. du må ikke flytte hele bloggen over til bloglovin,jeg fikk sønnen min til å fikse det slik att når jeg blogger så kommer innlegene også på bloglovin,har du noen med kunskap om slike ting kan du be dem hjelpe deg ,jeg finner alle mine gamle bloggvenner på bloglovin og slipper dermed å bla meg nedover på blogg.no sine sider.Det er i tillegg enkelt å finne tilbake til bloggen en har komentert på og kan dermed lese komentar på komentar om det blir forvekslet :=) jeg har valg å få epostmelding når jeg får komentarer på mine innlegg,det gjør ting også enklere synes eg ,det huker en av på selv på innstillinger på siden vi skriver fra :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg