Drivhuset mitt i går kveld

God kveld alle sammen 🙂

I går kveld ble det til at turen gikk til drivhuset.
Litt vanning av planter og undersøkelse over hvordan alt stod til der.
Ble et par timer i drivhuset.

 

 

De fleste fuksiaene vokser godt og det er kjekt, noen er ekstra flotte mens andre ikke kommet så godt i vekst enda men det kommer seg vel håper eg.
De ser kanskje ikke så fine ut akkurat nå siden eg kniper av toppskudd for å få tettere vekst men om noen uker vil de nok se mye bedre ut.

 

 

Bare satt der, prøvde å slappe av og nyte synet av masse småplanter som eg håper vokser og gror godt frem mot sommeren. Noen småplanter var døde men heldigvis ikke så mange.

Tenkte på bilder som eg hadde sett på facebooksiden Hageglede på Facebook,(https://www.facebook.com/groups/hageglade/),  bilder fra ei dame som nettopp hadde flyttet plantene sine ut i drivhuset…..fantastisk flotte planter….og masse masse planter. Såg på mine planter som ikke var så store, de har ikke vokst opp inne men hele tiden vært i drivhuset.
Så det er jo naturlig at hennes planter er større og frodigere enn mine er. I tillegg hadde ho sådd mye tidligere enn meg.
Håper bare at mine vokser til etter hvert og blir fine planter til sommeren.

 

 

Det å bare sitte i drivhuset og se på plantene og andre ting en har der er ganske så avslappende men i går kveld fant eg ikke helt roen.
Masse tanker og masse følelser surret rundt slik at eg ikke klarte finne den store roen.
Eg må vel bare ta tiden til hjelp tenker eg.

Strømmen som hadde vært borte kom tilbake og eg fikk støvsuget litt i drivhuset før eg gikk i hus igjen, eg har 7 undulater der også akkurat nå så dermed blir det litt rusk.
Det å ha et drivhus der en kan drive frem planter det er noe eg er veldig glad i, se det spire og gro er en flott ting.

 

 

Håper alle dere som har drivhus koser dere i drivhusene deres og til alle dere som ønsker dere drivhus…..håper eg ønsket blir oppfyllt.

Ha en fin søndagskveld.

 

4 kommentarer
      1. Ja vi trenger litt varme nå, det gjør underverk.
        Lykke til med alle grønnsaker, eg er endel borte og derfor har eg ikke agurk og tomat slik eg tidligere hadde når eg alltid var heime. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg