Det vokser og gror

God kveld denne søndagskvelden.

Håper dagen har vært fin og at mange har brukt tid i hage
og i drivhus.
Det er terapi i å jobbe i hagen
og ikke minst å få ting til å vokse og gro.

Denne våren er veldig annerledes for oss alle,
også for meg.
Ikke minst grunnet Corona viruset som har gjort dagene annerledes
for oss alle.
Det har gjort til at eg har vært mye mere hjemme enn eg pleier være,
og hva gjør en da ?
Jo eg har sådd mye mer frø enn eg har gjort de siste årene.
Tredje runde med såing av frø står nå på kjøkkendisken…
eg må vel 5 år tilbake for å ha sådd så mye.

 

Og i drivhuset vokser og gror det,
mange Fuksia har blitt store og frodige og i år har eg
også vært så mye hjemme at eg har kunnet knipe nye skudd mye mer,
og derfor fått mye tettere planter.
Eg hadde meg faktisk en runde senest i dag og knep av nye skudd på endel planter
og da kan en jo regne ca 6 uker fra i deg før det blir blomstring
på de plantene.
Men det kan jo passe greit det,
for da er vi jo kommet i starten på juni måned.

Fikk dessverre en kraftig runde lus på plantene,
og var nok litt hard med behandling av grønnsåpe,
for plutselig visnet mye og eg måtte klippe ned endel
og starte på nytt.
Fortsatt litt lus,
men behandler litt mildere nå og det går seg vel til tenker eg.

 

Hadde 3 blodbeger overvintrende i drivhuset
og var veldig spent på hvordan det ville gå.
Nå vokser de som ugress rett og slett og har blitt store.
I tillegg sådde eg frø som eg tok av plantene i høst,
de ble ikke sådd før i januar engang så de har ikke blitt så store enda,
men de kommer.

 

 

Ble temmelig fullt i drivhuset etterhvert følte eg,
men nå har eg endel av Fuksiaene ute på dagtid og håper på å kunne ha endel av dem
permanent ute om noen dager.
Får bare følge med på værvarsel og temperatur så tenker eg det går bra.

Drueplanter vokser også

Pasjonsblomsten har kommet med knopper klar for en ny sommer
og den ene undulaten som bor i drivhuset fryser slett ikke nå om dagene nei.

Det var litt fra mitt drivhus pr i dag
kos dere videre med drivhus dere som har det
og til dere som starter opp nå….lykke til !!

Ønsker alle en fin søndagskveld 🙂
Og nyt den !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg