Dåpsgudstjeneste uten feiring

God kveld i natten alle sammen.

Det er natt nå og eg er tilbake hjemme hos meg selv.
Holder på å “lande” slik eg alltid må etter å ha vært andre steder, det nytter ikke bare å gå og legge seg, en må finne ro først, og det kan ta tid.
Inntrykk en har fått skal legge seg til ro og tanker skal jobbes med.
Så det er det eg holder på med sent denne kvelden og inn i natten.

Eg har vært på reise i denne Corona tiden, nødvendig reise eller ikke nødvendig reise ja det holdt eg på med i tankene sist uke, og til slutt endte det opp med å reise.
Det satt langt inne å klare å bestemme seg.
Det skulle være barnedåp til et barnebarn, med restriksjoner på hvor mange og hvor en kom fra. For meg som da kom en halvtime fra Bergen sentrum, fem minutt fra Bergens kommunegrense så føltes det litt vanskelig og hadde det ikke vært for at eg var alene i husholdningen og hadde veldig liten omgang med andre mennesker så hadde eg nok ikke kunnet tatt valget med å reise.

Men eg reiste, deltok i dåpsgudstjeneste og så får vi håpe vi kan samles alle for å feire når alt dette har roet seg.
Det var en fin seremoni i kirken, men rart selvfølgelig.
Der sitter man på stor avstand fra de en er glad i,
en gir ikke hverandre klemmer,
og en er veldig få mennesker i kirken.

En tok ikke samlet bilde av dåpsbarn, foreldre, faddere og besteforeldre,
en gjorde det en kunne for å holde avstand men allikevel var det en fin stund.
Selv var eg så skjelven at mine bilder er ikke egnet på trykk dessverre.

 

Eg ble noen dager når eg først var der og det har vært fine dager, men eg kjenner jo sterkt på at eg gjerne skulle ha vært hos alle “mine” disse dagene og ikke bare på et sted. Men eg tok valget med å gjøre det slik og så håper eg at eg snart får mulighet til mer tid med de eg ikke var hos nå.

 

Men vi har koset oss i dagene vi hadde sammen der eg var,
og det satt eg stor pris på.
Vi hengte opp julelys,

 

perlet figurer med perler

 

og hadde juleverksted der vi laget nisser.

I tillegg flyttet rampenissen inn og startet sine sprell.

Alt i alt har det vært flotte dager og nå når eg sitter hjemme hos meg selv igjen så savner eg dere alle.

Og eg ser frem til den dagen vi har kontroll over Covid 19 og kan klemme hverandre og besøke alle, både familie og venner.
Det trur eg må være ønsket mitt for 2021.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg