Bobilen er parkert


Så kom en til den tiden da, tiden da det var på tide å parkere bobilen for vinteren.
Ikke flere langturer….
og heller ikke småturer som eg hadde mest av på slutten.

 

Siden vi kjøpte bilen 24 juli i år så har den blitt brukt,
og eg har storkoset meg på både turer i nærmiljøet og lengre turer.
Den har blitt kjørt endel 1000 siden da og brukt så snart det var en mulighet.

 

 

Men det var jo også planen, en kjøpte den jo ikke for å ha den til pynt.
Og hele tiden med visshet om at når saltingen på veiene startet,
ja da ble den parkert,
for uten vinterdekk og uten understellsbehandling skulle ikke bilen utsettes for vinter og salt .

Så nå er det stopp.
Bilen er parkert,
skiltene skal tas av og leveres inn noen måneder, for hvorfor betale forsikring og avgift for noe som står i ro ?
Bortkastede penger det.
Rett og slett ingen turer før tidligst i mars en gang tenker eg.
Men mars er jo lenge til kan en tenke da, men med den farten tiden går i og om en tenker at det er ca 125 dager så er en i mars…..ja da er det jo ikke lenge til.

 

Og forhåpentligvis skal der skje endel ting med bobilen før den tid,
vi har noe fukt som vi skal få vekk,
clutchen skal nok skiftes,
bilen skal understellsbehandles siden den aldri har gått på vinterføre og saltet vei tidligere og det rekner eg med den skal til neste vinter,
endel oppgradering innvendig har eg tanker om,
nye gardiner,
nytt trekk på sofa og ellers “stæsjes” opp litt….
joda tiden går nok fort og det er nok å gjøre.

Og mens dette blir gjort, så skal eg telle ned på dager….
til mars
og til nye småturer
og lengre turer………
nettopp fordi eg gleder meg allerede !! 🙂
Og det er både kjekt og viktig å ha noe å se frem til
og glede seg til…
og eg gleder meg…
og ser frem til både å jobbe med bilen,
hente ut igjen skiltene…..
for så å være på veien igjen !!!

 

 

Bildene i innlegget er 2 av gavene til bursdagen min , resten er bilder fra siste turen i år.

Ønsker alle ei fortsatt fin uke !!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg