Både frø og overvintring av blodbeger

Da har eg brukt deler av ettermiddagen i drivhuset og så lang eg kan se så har alle mine Fuksia det okei og har overlevd vinteren. 😛
Vinter var vel å ta veldig hardt i for det har ikke vært vinter her på Vestlandet som eg vet om iallefall,
noen frostnetter har det vært men så lite at det egentlig ikke bør kunne kalles vinter og på bakken har eg sett 2 cm snø maks og den har blitt borte fort.
Så eg tenker at vinter har eg ikke hatt….men kanskje den kommer i februar ?

 

Så noen stor kunst og  noe arbeid har det ikke vært å få plantene til å overvintre så langt iallefall.
Satt på frostvakt i drivhuset sent i november og den eneste måte eg kanskje har merket noe på  siden da er noen 100 lapper mer på strømrekningen.
Men det er jo et valg en selv tar om man skal klare å holde nattetemperaturen så den ikke kommer på minussiden.
Termostaten står innstilt på 5 grader så den har nok vært på litt på nattestid men det må til skal plantene står i drivhus uten noen nedpakking osv.

 

 

Eg tok inn i drivhuset 2 blodbeger planter i oktober og 1 lot eg henge ute
og har nettopp tatt den inn. (i kveld)
Det er liv i alle 3 plantene,
men de 2 som var i drivhuset har selvfølgelig hatt en fordel med å ikke bli utsatt for frost så de er i full gang med å skyte nye friske skudd,
samtidig som de stadig blomstrer på de gamle grenene.
Så eg er spent på hvordan de blir fremover.

Så tok eg masse frø av plantene eg hadde sist høst og det ble mye frø rett og slett.
Før eg selv skjønte at deg ville få rikelig med frø bestilte eg 1 pakke frø fra en i facebookgruppen Blodbeger,
så nå har eg sådd 1 beger av mine egne frø og 1 beger av de eg fikk fra en eg ikke husker navnet på i den gruppen.
Het topp å bruke plastpakningene fra druer for det blir som små mini drivhus, og eg har de stående i varme på kjøkkenet til de spirer.

 

Så blir det spennende å se om det spirer !!!

 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen 🙂
og lykke til til dere som har sådd blodbeger 😉
Mens det spirer her hos meg koser eg meg med å følge gruppen https://www.facebook.com/groups/hageglade/
og gruppen
https://www.facebook.com/groups/1590711854407204/

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg