17.mai på Stord

 

Vel overstått 17. mai….
en 17.mai der mesteparten av Norges land fikk oppleve et flott vær og det setter virkelig prikken over ien for akkurat denne dagen.
Alt blir så mye koseligere med fint vær på en slik dag.

 

Eg bruker mange ganger se på tv 17.mai om formiddagen, men det gjorde eg ikke i går, nei da satt eg ute i solen og bare nøt det herlige været.

 

Årets 17.mai ble feiret på Stord og om ettermiddagen såg vi borgertoget gå på Leirvik, noe eg aldri har sett tidligere. Der krydde det av masse flotte festkledde mennesker, både i finklær, bunader, festdrakter og til og med en samedrakt såg eg.

Og borgertoget det var et flott innslag, et flott tog med fin korpsmusikk, masse flotte mennesker under forskjellige faner, artige innslag og mye eg aldri tidligere har sett i et borgertog.
Som f.eks Stord volleyballklubb som spilte volleyball mens de gikk i toget,
Stord karateklubb med liten oppvisning mens de gikk,
Undervannsklubben med dykkerbriller og gummibåt,
Turngruppe med medlemmer som gikk på hendene,
Skøytegruppa med en artig struts,
Revkroklaget som spilte og sang,
Motorcrossklubben med små barn på crossere,
og som det skal være…en masse russ som laget masse lyd.

Her er noen bilder fra det flotte borgertoget :

Tidlig på kvelden ble det en liten kjøretur rundt den sørligste delen av øya

Ønsker alle ei riktig fin helg !

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg