Blakk søndag ?

Håper alle har hatt en bra lørdag og at ikke altfor mange er utslitt etter å ha vært ute i en vrimmel av mennesker rundtomkring på kjøpesenter i dag.
Det er jo ingen tvil om at lørdag er en dag eg prøver å holde meg borte fra kjøpesenter
for den dagen virker det som om alle som er istand til å krype, gå eller kjøre med et eller annet hjelpemiddel er på handel.

Og noen liker det,noen koser seg virkelig når de kan gå og handle og treffe masse mennesker, både kjente og ukjente og bruke hele dagen slik.  
Eg likte det også  å gå og handle eller bare gå og mengde meg med mennesker uten å ha noe stort eg skulle handle………for mange år siden, før angsten slo meg ut.
Etter det skjedde er eg ikke like god på det å være på shopping på en lørdag, det KAN går bra men det KAN like gjerne ende i angstanfall.
Lørdag er den verste dagen å gå på Ikea, lørdag er den verste dagen å gå i kjøpesenter, sånn har det blitt for meg, og eg savner det heller ikke.
For eg kan jo ikke gå og “shoppe” hele tiden , ikke har eg bruk for det og ikke tillater lommeboken det om eg hadde hatt bruk for det heller.

Eg hørte her en dag at en gjennomsnittlig nordmann/kvinne hadde ca 350 plagg i klesskapet !!
350 plagg????
Hva skal en med alle de plaggene?
Og fortsatt har en bruk for nye plagg?
Skjønner det ikke eg, eg har nok ramlet av lasset for lenge siden skjønner eg.
Men til alle de som har det og har bruk for det, ja det må jo være bra det da, eg skal ikke si noe på det eg.
Men noe gjør iallefall handelstanden for sin del riktig, for det handles og handles.

Nå er vi akkurat ferdig med black week, og så black friday og black weekend og mandag blir det cyber monday.
Og så….hva etter det ? 
Sprengte kredittkort ?
Ikke vet eg.

Uansett ønsker eg alle en fin søndag !

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg