På nye turstier

God kveld alle sammen.

I dag kom eg meg på tur i et nydelig vær, sol og knallblå himmel betydde at en måtte bare ut.
Var så heldig å ha med søsteren min og vi tok en tur til Skageneset, et sted eg aldri har gått tidligere og det eg liker aller aller best det er å gå på nye stier, finne nye steder.
Det er alltid spennende å se noe nytt.

Turen var lett å gå i lett kupert terreng, noe bløtt enkelte steder men ingen problemer, der var også laget gangvei i tre på mange av de våteste stedene noe som hjalp veldig mye.

Godt oppgått sti så ingen tvil om at her går mange mennesker tur.


Stien gikk gjennom utmark, av og til i skog og så plutselig hadde man sjøen ved siden av seg.

Gangbro som hjelper oss over en våt myr 

Flott “band” langs land som markerer forskjellen ved flo og fjære

Her har ei rotvelte laget naturens egen gapahuk, var kjempestor

Solen sender flotte solstråler gjennom skogen


Så nærmer vi oss , den fremste av oss går ut av skogen der fremme og Skageneset er nådd.

Et kjempefint sted med nydelig utsikt nede fra brygga.
Ellers kan en lese her om en viktig oppgave som ble gjort her under 2.verdenskrig
Der er også reist en minnestein på stedet.

Vi tok oss en pause på brygga og måtte bare nyte utsikten en stund, 
en nydelig novemberdag.

Ha en riktig fin helg alle sammen 🙂

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg