Dagen i drivhuset

God kveld alle sammen.

7.november og det har vært en flott dag ute, sol og varme er nydelig på denne tiden og akkurat nå er det hele 11 grader ute her hos meg og i drivhuset var det 14 da eg var der nettopp. Så ingen grunn til å fryse i dag verken for folk eller planter på denne siden av landet i alle fall.

Drivhuset ja…..ja det såg ruskete ut da eg startet opprydding i dag tidlig, masse blader på gulvet og ting og planter som bare var blitt satt inn i full fart da vi hadde noen frostnetter.
Noen planter var bare blitt spadd opp av jorden så de ikke skulle fryse, og bare satt på et brett med bare rotklumpen, i påvente av å bli plantet i en potte. Slik kan det nemlig være i full fart tilfeller noen ganger.
 

I år har eg også tatt inn 2 spanske margeritter for overvintring, det har eg ikke gjort før …så det går sikkert bra  😉
Også 2 hengepetunia har fått bli med inn, usikker på hvordan det går.
Fra tidligere har eg overvintret 1 million bells, 1 campanula og 1 solknapp to vintre nå og det har gått fint så går det bra i vinter også får de sin tredje sesong til våren.

Ellers så er det jo Fuksiaene som har blitt ryddet opp i, har røsket av bladene og klippet de bra ned så nå kan de hvile seg litt til uti februar.
Men alle fikk ikke vinterstussen for noen står med et hav at knopper og blomster så eg hadde ikke hjerte til å kle av de fineste alle blader, noen drivhusgleder må man jo ha 🙂
 

Så ble det støvsuget og ryddet etter alle kunstens regler og nå er det helt strøkent.
Fikk opp nye ( brukte) lysrør for et par uker siden etter at eg hadde problemer med å få lyset eg hadde til å fungere så nå ligger alt til rette for en ny sesong i drivhuset etter nyttår.

Godt med alt som er gjort og kjekt med ryddig og rent drivhus 🙂
Tiden fremover kan eg kose meg med facebook gruppene Hageglede på Facebook
https://www.facebook.com/groups/hageglade/
og Drivhus i Norge
https://www.facebook.com/groups/808069209219082/
begge flotte grupper med masse tips og ideer.

Ha en fin kveld alle sammen !

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg