Spart eller brukt

I dag har eg spart…..eller har eg brukt ?
Vi snakker ofte om tilbud vi har nyttet oss av og snakker om hvor mye vi har spart, men har vi spart penger eller har vi brukt penger ?

Det er rart hvor mye penger vi kan bruke men allikevel si at vi har spart…..men egentlig har vi jo brukt.
Nå er det jo tilbud på mye på nettet hele tiden, vi trenger ikke betale full pris om vi følger med på tilbud på ting, og har vi dårlig samvittighet så kan vi jo fortelle oss selv og andre hvor mye vi “sparte” på akkurat det tilbudet vi brukte penger på.

I dag brukte eg 400 kroner på garn.
Var eg tom for garn?
Nei langt ifra….veldig langt fra tom.
Hvorfor brukte eg da 400 kroner på garn eg ikke var nødt for å ha ?
Jo fordi eg sparte penger på det…..haha….
vanskelig å skjønne når en egentlig hadde garn nok ikke sant?

Fyll en pose for 400 kroner.
Og eg fylte posen full !!

 4 stk Duo gul,- a kr 59,-
 2 stk blå Merinoull a kr 59,-
10 stk grønn Merinoull a kr 59,-
13 stk gul Klompelompe a kr 59,-
9 stk Alpakka silke a kr 79,-
5 stk brun Alpakka silke a kr 79,-
1 stk Mini alpakka kr 59,-
4 stk Dale falk a kr 47,-

det blir den nette sum av 3064 kr i garn til garnets fulle pris.

Så er det store spørsmålet……brukte eg 400 kr eller sparte eg 2664 kr ???
Usikker, usikker. usikker…eg har jo garn nok.
Men ikke slikt garn.
Folk som ville prøvd å dekke over dårlig samvittighet ville sagt at, “jammen eg sparte mye”….
eg ….eg trur eg brukte 400 kroner.

En ting er i alle fall sikkert….eg hadde ikke kjøpt 48 nøster garn for 3064 kroner !!!

Ha en riktig god natt alle sammen og en fin tirsdag !

1 kommentar
    1. Den tanken er det nok ikke mange som tenker, men du sparte jo ikke 😊 du brukte hvordan du enn snur og vender på det. Eli gikk ofte i tilsvarende felle. Ta 3 betal for to og så satt hun der da med to hun ikke hadde bruk for 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg