Det minste kan bli det største

God formiddag alle sammen.

Nytt prosjekt på gang….igjen…hehe

Ei tid nå har eg sett litt på bilder av teppet Mandala Madness og hatt litt lyst til å starte på et slikt prosjekt, men med flere prosjekter på gang alltid så tenkte eg det var best å vente litt….og enda litt. Men når skjer det at eg ikke har flere ting under arbeid da og enda flere ting som surrer i hode over alt eg har lyst til å gjøre….??? Aldri, nei det trur eg jammen blir lenge til.
Så plutselig midt i uken var eg i gang, med Mandala Madness, helt ut av det blå og helt uten planlegging av farger.
Ble ferdig med del 3  fredag og da gikk det opp for meg at dette ble jo helt feil, fargene eg hadde ble feil og eg lager ikke et slikt stort prosjekt uten å være fornøyd med fargevalget.
Så da stoppet det helt opp, og eg såg for meg fargene eg skulle ha på mitt teppe og det var jo slett ikke de fargene eg holdt på med.
Hva gjør en da?
Jo da rekker en opp igjen alt det en hadde brukt 3 dager på å hekle.
Alternativet var å kaste arbeidet, men det var jo garn der som eg kunne bruke til noe annet så da ble det å rekke opp.

Som sagt så gjort og på bildet over har eg startet med å rekke opp….vil bare vise det eg var misfornøyd med.
Så satt en der da, med en haug av slike små nøster og heller ikke nye farger som en ønsker til Mandala Madness….hva gjør en da?

Jo da startet eg på noe helt annet mens eg venter på garn eg trenger.
Og starter på noe så lite at eg får et uant antall tråder å feste, mange 100 tråder rett og slett.
Og hva skal dette bli….joda et teppe såklart.
Så er det jo bare å undre seg over når eg klarer å bli ferdig med dette prosjektet, men en ting er sikkert….her blir restegarn brukt opp ned til den alle minste lengde som er nok til den første omgangen.


 


 

Dette vil vel ta litt tid….aner ikke hvor mange slike små eg trenger men det ble laget 38 stk. i går så eg har nå startet i det minste.

Navnet på teppe er Primulapledd og er fra Arne og Carlos sin bok Håndarbeid fra hagen og er ypperlig til bruk av restegarn.
Ja da er det bare å lete frem flere rester så blir det nok et teppe til slutt.

Ha en riktig fin søndag alle sammen !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg