Litt hekta på romper ….høres litt rart ut

God kveld alle sammen.

Det finnes så mange flotte oppskrifter på seleshorts til små barn, et hav å velge mellom, og eg har vel blitt litt hekta på å strikke slike.
Synes egentlig romper er et litt rart navn å sette på et slikt flott plagg, det er jo seleshorts, men nå skal ikke eg gå inn på en stor diskusjon om akkurat navnet, men heller shortsen.
Så får eg heller bruke ordet romper når eg søker på nett etter mønster, men i hodet mitt heter det seleshorts 😉

En av de som er kjapp å strikke og flott i fasongen er jo Klompelompe sin Gullunge-romper
Den strikket eg jo som en del av 1års gaven til mitt nest yngste barnebarn,
og så måtte eg jo lage en til minste barnebarnet også….selv om det ikke var bursdagen hans.
Den er strikket i Pure Merino på pinne nr 3,5 i en herlig okergul farge.

Og se så glad han ble for den


Hadde også noe Mor Aase superwash garn liggende så eg strikket like godt en i det garnet også.
På den brukte eg samme oppskrift men eg tok 2 farger og laget også et lite mønster på smekken og satt 2 knapper til pynt nede på ene siden.
I tillegg har eg brukt vrangbord på selene og benkanten.
På bilde er den dessverre ikke dampet for den ble gjort ferdig i all hast slik at datteren fikk den med seg.

Har også laget en der eg har brukt et annet mønster….men dessverre husker eg ikke hvilket mønster eg brukte 😉
slik kan det gå når der er så masse mønster på nett å velge i.
Den strikket eg i Pure Merino på pinne 3,5 den også
Der har eg også mønster på smekken også og synes den ble riktig fin.

Ask i den Gullunge – romper som eg strikket til 1 års dagen hans.

Veldig kjekt å strikke slike og i dag har eg kjøpt mønster til Pellekanin seleshorts så da er det ikke lenge før eg er i gang med en slik tenker eg.
Flotte plagg både til hverdag og fest 🙂

Ha en riktig fin kveld alle sammen 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg