Rømmegrøt i forfedres hus, reise/billedbrev nr 3

Helgen er over og det har vært ei solrik og fin helg, både brukt til gåturer og til ei pils i solveggen på terrassen.
Lange turer både fredag og søndag,
lørdag er jo min gå-frie dag så den ble brukt mest i bil og spising haha.

Turen utover i Lofoten som vi hadde tenkt i helgen, ble ikke noe av verken lørdagen eller søndag.
Var litt tung og trøtt i kroppen lørdag, litt sliten av lite søvn sikkert.
Eg sover jo så lite her nord.

Men det ble en tur ut til Vågehamn lørdag og på lørdagskafe’ og tok middagen der.
En stor skål nydelig hjemmelaget rømmegrøt  og som satt som betong i magen da skålen var tom,
ikke helt rette mat for meg og min mage….men det er jo så godt.

Huset der vi spiste er huset som eg en gang på en tidligere tur nordover har skrevet om som huset bror til min oldemor eide.
Dermed fikk eg denne gangen se huset på innsiden og man kan jo på en morsom måte si eg spiste middag hos min oldemors bror 😉


De flagget til og med da eg kom….sikkert fordi slekten kom til middag…haha 😀


Vinduet i yttergangen er slikt spesielt gammelt vindu med fargefelter, så spesielt med slike vinduer.
Gamle heklede gardinkapper både på det vinduet og vinduet ved døren.


Veldig kjekt å få se inne i huset denne gangen og spise et godt måltid der.


Kirken i Vågehamn som min far ble gravlagt fra.


Lofotveggen sett fra Vågehamn

Ha en flott uke alle sammen….ny uke…nye muligheter !
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg