Programmet ingen ser liksom

Ja så er den avgjort, den norske finalen i MGP.

Programmet som ingen liksom ser på virker det som, i alle fall om en skal tro på det mange sier.
Men om en går inn på VG.no sine sider så har det norske folk vært med å gi karakterer til sangene nå etter kveldens norske finale, og går en inn på You Tube så har mennesker kommentert og ikke minst hørt og sett og gjort seg opp meninger, på innslagene på facebook fra nyhetssider er det haugevis med kommentarer….men ingen ser slikt !?

Og det er jo helt okei at ingen ser på Melodi Grand Prix, men det som er rart er jo at mange har meninger om noe de ikke ser på . ??
Eg har ikke sett den norske finalen mye de siste årene, men den internasjonale finalen, den er det veldig få ganger eg ikke har sett siden eg var tenåring, og eg er overhode ikke flau over å innrømme det heller….hvorfor skulle eg være det ?
Er det noe galt i å synes det er okei å se en slik konkurranse ?
Det er jo en musikk konkurranse.
Jovisst kan der være mye rart å se, og jovisst kan der være innslag eg synes både er kjedelige og merkelige, men
det er jo det som utgjør spenningen.

Vi er jo ikke like, ikke vi som bor i dette landet og smaken vi har …og heller ikke musikken som er populær i andre land og deres måte å delta på. Og vi er jo ikke noe bedre enn de andre landene, de har sine ting, vi har våres, ikke noe er likt og det er jo det som er spennende, det er jo det som skaper mangfoldet, et mangfold av musikk, et mangfold av ulike artister og show, visst alt var likt var det jo ikke mye spenning.

Og jovisst har den internasjonale finalen i Melodi Grand Prix endret seg mye siden eg som ungdom såg det,
men hva så ?
Hva har ikke endret seg?
Når en tenker på all endring som har vært siden tidlig 80 tallet så må eg nå virkelig si at programmet Melodi Grand Prix er ikke det som har endret seg mest.
Kanskje verden, vi mennesker og våre fordommer har endret seg vel så mye.

Med 2 favoritter i kveldens finale der nr 1 var Alexander Rybak og nr 2 var Rebecca så er det bare en ting som gjenstår å si…
Lykke til i finalen Alexander Rybak !! 🙂

Ha en riktig god natt 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg