Turgåing i en del av Bergen i dag

I dag måtte eg slå to aktiviteter sammen for å få tiden til å strekke til.
Eg skulle nemlig til Bergen for å hente et par ting kjøpt på finn.no men så skulle eg jo gjerne ha gått en tur mens det ennå var dagslys, så da ble løsningen å kjøre til byn, parkere bilen et par kilometer fra der eg skulle og så gå tur i samme slengen.
Og en slik tur går eg ikke uten fotoapparatet, så derfor tok kanskje turen litt lengre tid enn nødvendig, for noen stopp ble det.

Fokuset ble på hus i dag, gamle hus….det er så mange gamle hus innimellom nyere hus.
Eg har sansen for slike gamle hus, synes de er flotte mange av dei.

Alle først tok eg en liten tur i motsatt retning av dit eg skulle, nemlig til Fjøsanger hovedgård


Et nydelig flott hus og på https://no.wikipedia.org/wiki/Fj%C3%B8sanger_hovedg%C3%A5rd
kan en lese mer om denne hovedgården.

Men like spennende var gården som låg ovenfor, nemlig Langegården som hører til hovedgården.
Denne gården er i drift også i dag og eg måtte en tur opp dit for å se meg om.

Utsikten var det vel heller ikke noe å si på, en ser rett over på nasjonaleiendommen Gamlehaugen som er den offisielle kongeboligen i Bergen.

Så fortsatte turen dit eg egentlig skulle og det ble tatt litt bilder av forskjellige gamle hus på veien.
Det som forundret meg mest der eg gikk var at eg var i en by, men det var så stille der oppe i høgden. Eg trodde det ville vært mye mer støy, bystøy, trafikkstøy…..men det var så stille, merkelig

Men ikke alle steder ser det like fint ut, der er også steder som roper etter vedlikehold

Alt i alt en fin tur på noen kilometer på et sted eg aldri før har gått.

Ha en flott kveld videre alle sammen 🙂

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg